×
راهنمای اختصاصی: نکات اساسی در هنگام خرید آیفون کارکرده

تاریخ انتشار :

اشتـــراک گـــذاری مطلب

راهنمای اختصاصی: نکات اساسی در هنگام خرید آیفون کارکرده

اگرمی‌خواهید آیفون کارکرده بخرید باکمی دقت می‌توانیدانتخاب‌های مناسبی بکنید.بخصوص اگردستگاه مورد نظر عمر زیادی نکرده باشد. شاید شما معیارهای خودتان را در هنگام خرید داشته باشید٬ ولی نکات ضروری‌ای وجود دارند که همواره باید به آن‌‌‌ها توجه کنیدپس با گیفت مکس در این آموزش همراه باشید :

 

چه آیفونی بخرید

 

در موردمدل آیفون انتخاب‌های زیادی دارید.از آیفون ۵S که بورس ترین وعمومی ترین مدلی که خریدنش منطقی است گرفته تا آیفون +۶s که پیشرفته‌ترین مدل آیفون تا به امروز است. همگی دستگاه‌هایی که دراین رنج قرار می‌گیرند توانایی اجرای آخرین نسخه‌ی آی‌اواس که تا به امروز آی‌اواس ۹٫۲۱ است را دارند. هر یک از این دستگاه‌ها ظرفیت‌های مختلف ۱۲۸،۶۴،۳۲،۱۶ گیگ٬ ودربعضی مدل‌ها ۸ گیگ دارند که انتخاب آن‌هابسته به کاربریتان دارد.بنابراین ابتداباید نیازهایتان راشناخته وبراساس آن به مقایسه‌ سخت‌افزار٬ نرم‌افزار وظرفیت‌های مختلف آیفون‌ها بپردازید و مدلی که جوابگوی نیازهایتان است را پیدا کنید. برای مقایسه‌ی سخت‌افزاری کامل مابین دستگاه‌های ۴s ٬ ۵c و ۵s می‌توانید به این صفحه از وبسایت اپل مراجعه کنید.

 

در کنار این موارد نکته‌ای که باید در انتخاب مدل آیفون مد نظر قرار دهید این است که هر قدر آیفونتان به روزتر باشد٬ پشتیبانی نرم‌افزاری ازآن نیز طولانی‌تر خواهد بود.به طوری اگر طبق روال هر ساله‌ی اپل بخواهیم به قضیه نگاه بکنیم٬ احتمال دارد آیفون ۴ دیگر توانایی اجرای آی‌اواس ۸ و به طبع آن اپلیکیشن‌ها و بازی‌های جدید را نداشته باشد.

 

مدت زمان استفاده شده

بسیاری ازمردم به دلایلی ازقبیل ارتباط برقرار نکردن بادستگاه یاسیستم‌عامل آن اقدام به فروختن آیفون خود تنها پس ازچند ماه استفاده از آن می‌کنند.این آیفون‌هابهترین گزینه برای خرید هستند.زیرا آن درحد واندازه‌ی آیفون دست اول نو هستند وبا این حال می‌توانید باقیمت پایین‌تری ازآیفون نوآن‌ها رابخرید.این نکته ازجهت مخالف نیزدارای اهمیت است.یعنی ازخریدن دستگاه‌هایی که مدت زمان زیادی استفاده شده‌اند اجتناب کنید.

 

 

عمر باطری

 

باطری آیفون دربهترین حالت به شما امکان ۱۰ ساعت صحبت در یک شبکه‌ی ۳G را می‌دهد. اما این باطری‌ها عمر محدودی دارند. زمانی که این عمر مشخص یه پایان می‌رسد ظرفیت باطری نیز رو به کاسته‌شدن حرکت می‌کند. این عمر بر اساس سیکل محاسبه می‌شود. در پستی که سابقاً در اپل‌اپس منتشر کردیم مفهوم سیکل را توضیح دادیم. اپل تخمین زده است که باطری آیفون پس از طی‌کردن ۴۰۰ سیکل٬ ۲۰ درصد از ظرفیت خود را از دست می‌دهد. اگر می‌خواهید از تعداد سیکل‌های مصرف‌شده‌ی باطری آیفونتان مطلع شوید٬ نرم‌افزار iBackuBot را نصب کرده و پس از اجرا به قسمت در پایین ستون سمت چپ مراجعه کنید:

 

پس از کلیک بر روی نام دستگاه٬ در صفحه‌ی سمت راست بر روی More Information کلیک کنید.

 

در پنجره‌ای که باز می‌شود اطلاعات باطریتان زیر عنوان Battery نوشته شده است. برای مثال در این تصویر باطری دستگاه ۱۱۸۲ سیکل استفاده شده است. با اعداد این بخش می‌توانید میزان ظرفیت از دست رفته‌ی باطری را نیز حساب کنید.

 

به صورت سر انگشتی اگر می‌خواهید آیفونی که می‌خرید تا مدت‌ها از نظر باطری کارکرد قابل‌قبولی داشته باشد٬ از خریدن دستگاه‌هایی که بیش از یک سال استفاده شده‌اند اجتناب کنید. مگر آن که خود فروشنده تعویض باطری دستگاه را به گردن بگیرد.

 

وضعیت عمومی دستگاه‌

 

معقول است که از دستگاه دست دوم انتظار شکوه دستگاه نو را نداشته باشیم. بودن خط و خراش‌هایی بر روی دستگاه طبیعی است. هرچند این قسمت بستگی به خودتان دارد٬ ولی مواردی نیز وجود دارد که حتماً باید به آن‌ها دقت کنید. دستگاهی که می‌خرید نباید از نظر برخورد با آب صدمه دیده باشد.برای تشخیص این مورد باید در قسمت واردکردن سیمکارت در گوشی‌های آیفون ۵s ٬ آیفون ۵c و آیفون فایو وهمچنین درقسمت اتصال سیم شارژر به دستگاه در آیفون‌های ۴ و ۴s به دنبال نشانگر حساس به آب باشید. این نشانگر درصورتی که دستگاه آسیب ندیده باشد باید به رنگ سفید یا نقره ای باشد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به این صفحه از وبسایت اپل مراجعه کنید.

Product Liquid Contact Indicator location
iPhone 6 or later
iPhone 5, iPhone 5C, iPhone 5s
iPhone 4, iPhone 4s
iPhone 3G, iPhone 3GS
iPhone
iPod touch*
iPod nano*
iPod classic
iPod shuffle 3rd generation

 

اگر دستگاهی که می‌خرید کیس و محافظ صفحه‌ی نمایش دارد نکته‌ی مثبتی است. باید دقت کنید که هیچ شکستگی‌ای در صفحه‌ی نمایش وجود نداشته باشد. همچنین قبل از انجام خرید عملکرد صحیح دکمه‌های دستگاه و بلندگوی دستگاه را نیز حتماً کنترل کنید.

 

غیرفعال بودن قفل فعالسازی(مهمترین موضوع)

 

 

آی‌اواس ۷ قابلیت جدیدی برای افزایش امنیت کاربران معرفی کرده‌است که دستگاه را با یک اپل آی‌دی ست می‌کند.  اگر این گزینه فعال باشد٬‌ حتی اگر دستگاه ریستور شود نیز نیاز به وارد کردن اپل آی‌دی ست‌شده با دستگاه برای ادامه‌ کار است. البته اگر این گزینه فعال باشد برای شما که قصد خرید دستگاه را دارید مشکل‌ساز خواهد شد. هنگام خرید مطمئن شوید که این امکان غیرفعال شده است.

 

چک‌کردن گارانتی

داشتن گارانتی مزیت خوبی است. در هنگام خرید در این مورد از فروشنده پرس‌وجو کنید و اگر از مدت گارانتی دستگاه باقی مانده است با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به خرید کنید.

 

مقالات مرتبط
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡

بتازگی باتوجه به سیاستهای گوگل پلی در زمینه احراز هویت کاربران و کسانی که اقدام به ریدیم و شارژ اکانت خود با گیفت کارتهای گوگل پلی میکنند تدابیر سخت گیرانه تری رو اعمال میکند در این آموزش بسیار کاربردی و ضروری با گیفت مکس سایت تخصصی خرید گیفت کارت گوگل پلی همراه باشید. ربات های […]

آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس
آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس

اگر کنسول ایکس باکس وان را در اختیار دارید و می‌خواهید بازی‌های مختلف را به صورت قانونی خریداری کنید، باید از دو روش خرید بازی‌ها به صورت فیزیکی یا خرید آن‌ها به صورت دیجیتالی استفاده کنید. در این میان، خرید دیجیتالی بازی‌ها مستلزم شارژ اکانت ایکس باکس وان با استفاده از گیفت کارت ایکس باکس […]

آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend
آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend

گیفت کارت Apex Legends چیست و چه کاربردی دارد ! برای معرفی گیفت کارت Apex Legends لازم است با این بازی آشنایی داشته باشید. این محصول یک بازی آنلاین رایگان اول شخص در ژانر تیراندازی و جنگی است که در سال 2019 رونمایی شد. ماجرای بازی شامل رقابت 20 گروه سه نفره یا 30 گروه دو نفره […]

هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید
هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید

سایت Twitch (توییچ) چیست ؟ این سوالی است که گیمرهای تازه کار از خود می‌پرسند. توییچ در واقع یک سایت پخش زنده‌ (streaming) است که کاربران امکان کسب درآمد دلاری خود در این سایت داشته باشند. اگر شما استعداد و توانایی بالایی در گیمینگ (gaming) دارید، این سایت مکان مناسبی است تا بتوانید با نشان دادن توانایی و ترفند‌های […]

⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country  در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡
⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡

بتازگی باتوجه به حساسیت بسیار بالای گوگل به نوع اکانت  گوگل استفاده شده در پنل کاربری  حساسیت یا سیستم احراز هویت سخت گیرانه ای را برای درصدی از کاربران مشکوک اعمال کرده که مشکلاتی را برای کاربرای ایرانی ایجاد کرده بنحوی که یا امکان ریدیم یا شارژ گیفت کارت میسر نبوده یا بعد از شارژ […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *