×
آموزش نحوه پس گرفتن (Refund) پول خرج شده در گوگل پلی

تاریخ انتشار :

اشتـــراک گـــذاری مطلب

آموزش نحوه پس گرفتن (Refund) پول خرج شده در گوگل پلی

گاهی اوقات از اینکه مبلغی را بوسیله گیفت کارت در پلی استور گوگل خرج کرده‌ایم پشیمان میشویم. مثلا برنامه ای که خریدیم اونطوری که در موردش گفته شده بود نیست یا موسیقی که بابتش پول پرداخت کردیم خیلی بد بوده. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه میتوانید مبلغی که بابت خریدن چیزی در گوگل استور پرداخت کرده اید را مجددا پس بگیرید.

 

آموزش Refund کردن مبلغ خرج شده در گوگل پلی

فرآیند بازپسگیری مبلغ خرج شده در گوگل پلی استور میتواند بسته به نوع خریدی که انجام شده است متفاوت باشد. برای انجام این کار باید به مراحل زیر توجه داشته باشید.

آموزش پس گرفتن پول در گوگل پلی

حقوق قانونی خود را بدانید

با توجه به اینکه کمپانی گوگل یک کمپانی آمریکایی محسوب میشود؛ طبق قانون آمریکا، پرداخت برای کالا شامل یک سری اصول اساسی میشود: اگر کالای مورد نظر معیوب باشد یا قبل از خرید بدرستی توصیف نشده باشد؛ باید یا یک کالای جایگزین بدون ایراد در اختیارتان قرار بگیرد و یا مبلغی که بابت آن پرداخت کرده‌اید به شما بازگردانده شود.

خیلی مهم است که بدانید وقتی قانون مصرف کننده در مورد کیفیت رضایت بخش صحبت میکند، منظور آن کیفیت فنی کالا است. برای مثال اگر برنامه خریداری شده اجرا نشود؛ ریفاند به آن تعلق میگیرد.

 

در گوگل پلی، باز پسگیری مبلغ پرداخت شده به این بستگی دارد که چه چیزی خریده‌اید و در برخی موارد در کدام کشور زندگی میکنید.

آموزش پس گرفتن پول در گوگل پلی

در اینجا ما فرض میکنیم که یک کاربر ایرانی اکانت گوگل پلی خود را در یکی از کشورهای اروپایی قرار داده است و گیفت کارت مرتبط با واحد پولی آن کشور را نیز مصرف میکند. پس بنابراین از نظر گوگل شما در اروپا زندگی میکنید و بعضی از خریدها مشمول قوانین مختلفی میشوند:

  • اگر شما یک محصول دیجیتالی مثل جم کلش رویال، اپلیکیشن، بازی، موسیقی یا فیلم خریده باشید؛ شما از حقوق بازپسگیری مجدد اتوماتیک مبلغ خود چشم پوشی میکنید.
  • اگر شما یک سرویس از یک شخص سوم یا یک توسعه دهنده در گوگل پلی خریداری کرده باشید، برای پس گرفتن مبلغ میبایست با آن شخص سوم برای پس گرفتن مبلغ تماس بگیرید یا مکاتبه بکنید.

آموزش پس گرفتن پول در گوگل پلی

برنامه‌های رایگان شامل حقوق مصرف کنندگان نمیشوند مگر اینکه به دستگاه شما صدمه‌ای بزنند.

چگونه مبلغ پرداخت شده برای بازی ها یا خریدهای درون برنامه ای را پس بگیریم

قانون پس دادن پول در برنامه‌های گوگل اندروید ساده است: اگر شما یک برنامه یا بازی اندروید خریده باشید و به هر دلیلی از آن رضایت نداشته باشید، میتوانید تا نهایتا ۲ ساعت آنرا پس داده و کل مبلغ پرداخت شده را پس بگیرید. بعد از گذشت ۲ ساعت شما ۴۸ ساعت فرصت دارید تا درخواست باز پسگیری مبلغ را ارسال کنید ولی این بستگی به گوگل دارد که آنرا قبول بکند یا نکند. بعد از گدشت ۴۸ ساعت بازپسگیری مجدد مبلغی که پرداخت کرده اید به سازنده برنامه یا بازی بستگی دارد که آیا قبول بکند آنرا به شما برگرداند یا خیر.

اما اگر بوسیله گیفت کارت گوگل پلی خرید کرده باشید و بخواهید مبلغ آنرا برای پرداخت های درون برنامه‌ای مثل خرید جم کلش رویال ریفاند کنید، اصلا به سادگی پس گرفتن مبلغ برای خرید برنامه ها نیست و کاملا به شخص یا شرکت سازنده برنامه ای که در آن خرید کرده اید بستگی دارد؛ با اینحال برای ارسال درخواست ریفاند در این مورد هم ۴۸ ساعت زمان خواهید داشت.

برای ارسال درخواست ریفاند قبل از گذشت ۲ ساعت اینگونه عمل بکنید:

  • برنامه گوگل پلی استور را باز کنید.
  • دکمه منو (سه نقطه) را بزنید و گزینه Order History را انتخاب بکنید.
  • برنامه یا بازی که میخواهید مبلغ آنرا پس بگیرید را انتخاب بکنید.
  • روی گزینه Report a problem تپ کنید و از منوی کشویی گزینه Problem را انتخاب بکنید.
  • دستورالعمل هایی که در صفحه ظاهر میشود را دنبال کنید تا مبلغ خود را پس بگیرید و برنامه مورد نظر را پاک کنید.

اگر بیشتر از ۲ ساعت از خرید شما گدشته باشد، شما دکمه Refund را نخواهید دید و بجایش دکمه Uninstall را خواهید دید.

برای ارسال درخواست مابین ۴۸ ساعت از زمان خرید اینگونه عمل بکنید:

  • مرورگر خود را باز کنید و به اینجا بروید.
  • در قسمت Order History صفحه را اسکرول کنید و برنامه ای که قصد پس گرفتن مبلغ آن را دارید پیدا کنید.
  • در فسمت سمت راست سفارش، روی More کلیک کنید.
  • گزینه Request a refund را انتخاب کنید.
  • فرم مخصوص علت درخواست پس گرفتن مبلغ را پر کنید و در آن ذکر کنید که چرا قصد پس گرفتن مبلغ را دارید. توجه داشته باشید که در این فرم باید حتما به refund اشاره کنید و دلیلی قابل قبول در آن ارائه دهید. ضمنا این فرم باید بصورت انگلیسی نوشته شود.

آموزش تماس و مکاتبه با سازنده بازی یا برنامه اندروید

روی دستگاه موبایل خود:

  • برنامه Google Play Store را باز کنید.
  • برنامه ای که میخواهید با سازنده‌اش مکاتبه کنید را پیدا کنید.
  • روی آیکون برنامه تپ کنید.
  • روی Read More تپ کنید.
  • امیدوار باشید که سازنده برنامه مورد نظر شما، اطلاعات تماسش را قرار داده باشد.

با امید اینکه مطلب ذکر شده برای شما کاربرگرامی مفید باشد ، در نهایت پیشنهاد ما برای خرید گیفت کارت گوگل پلی با بهترین قیمت دربین تمامی سایتهای فروش منتخب گیفت کارت در ایران و تضمین کمترین نرخ خرید گیفت مکس را پیشنهاد میشود .

مقالات مرتبط
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡

بتازگی باتوجه به سیاستهای گوگل پلی در زمینه احراز هویت کاربران و کسانی که اقدام به ریدیم و شارژ اکانت خود با گیفت کارتهای گوگل پلی میکنند تدابیر سخت گیرانه تری رو اعمال میکند در این آموزش بسیار کاربردی و ضروری با گیفت مکس سایت تخصصی خرید گیفت کارت گوگل پلی همراه باشید. ربات های […]

آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس
آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس

اگر کنسول ایکس باکس وان را در اختیار دارید و می‌خواهید بازی‌های مختلف را به صورت قانونی خریداری کنید، باید از دو روش خرید بازی‌ها به صورت فیزیکی یا خرید آن‌ها به صورت دیجیتالی استفاده کنید. در این میان، خرید دیجیتالی بازی‌ها مستلزم شارژ اکانت ایکس باکس وان با استفاده از گیفت کارت ایکس باکس […]

آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend
آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend

گیفت کارت Apex Legends چیست و چه کاربردی دارد ! برای معرفی گیفت کارت Apex Legends لازم است با این بازی آشنایی داشته باشید. این محصول یک بازی آنلاین رایگان اول شخص در ژانر تیراندازی و جنگی است که در سال 2019 رونمایی شد. ماجرای بازی شامل رقابت 20 گروه سه نفره یا 30 گروه دو نفره […]

هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید
هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید

سایت Twitch (توییچ) چیست ؟ این سوالی است که گیمرهای تازه کار از خود می‌پرسند. توییچ در واقع یک سایت پخش زنده‌ (streaming) است که کاربران امکان کسب درآمد دلاری خود در این سایت داشته باشند. اگر شما استعداد و توانایی بالایی در گیمینگ (gaming) دارید، این سایت مکان مناسبی است تا بتوانید با نشان دادن توانایی و ترفند‌های […]

⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country  در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡
⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡

بتازگی باتوجه به حساسیت بسیار بالای گوگل به نوع اکانت  گوگل استفاده شده در پنل کاربری  حساسیت یا سیستم احراز هویت سخت گیرانه ای را برای درصدی از کاربران مشکوک اعمال کرده که مشکلاتی را برای کاربرای ایرانی ایجاد کرده بنحوی که یا امکان ریدیم یا شارژ گیفت کارت میسر نبوده یا بعد از شارژ […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *