×
آموزش استفاده از اکانتهای ظرفیت 1-2-3 در کنسول پلی استیشن

تاریخ انتشار :

اشتـــراک گـــذاری مطلب

آموزش استفاده از اکانتهای ظرفیت 1-2-3 در کنسول پلی استیشن

در این مقاله باتوجه به افزایش دیسکهای بازی کنسول پلی استیشن روشهای متنوع  و ارزان تری را برای دریافت و اجرای بازیهای پلی استیشن به شما معرفی میکنیم در این مقاله با گیفت مکس همراه باشید .خرید اکانت پلی استیشن

چند وقتی است که تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی به یک تفریح گران قیمت تبدیل شده است و هر کسی نمی‌تواند مانند قبل، به خرید و تجربه‌ی آن‌ها بپردازد. به همین دلیل، برخی از بازیکنان به سمت روش‌های فرعی و ارزان قیمت‌تر می‌روند تا لذت تجربه‌ی بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را بچشند. امروزه، روش‌های زیادی برای تهیه‌ی آثار مختلف با قیمتی ارزان‌تر وجود دارد که برخی از آن‌ها قانونی و برخی دیگر غیرقانونی‌اند.

اگر در سطح اینترنت یا بازار به سراغ خرید بازی رفته باشید، به احتمال زیاد با عبارت اکانت ظرفیتی آشنایی لازم را دارید. این دسته از اکانت‌ها که در سه نوع مختلف به فروش می‌رسند، روشی ارزان قیمت نسبت به خرید فیزیکی یا دیجیتالی بازی‌ها هستند و دسته‌ی بزرگی از گیمرهای ایرانی، به سمت تهیه‌ی آن‌ها رفته‌اند. اما سوالی که در این میان ممکن است برای برخی از مخاطبان به وجود بیاید این است که آیا این روش قاونی است و مشکلی برای کنسول ما ایجاد نمی‌کند؟ بنابراین، با توجه به قیمت زیاد پلی استیشن 4، باید حواس خود را حسابی جمع کنید تا دچار ضرر مالی نشوید.

آیا اکانت ظرفیتی  3-2-1 روشی قانونی است؟

ابتدا باید اشاره کرد که اکانت ظرفیتی هویتی کاملا قانونی دارد و به قابلیت Share Play بازمی‌گردد؛ روشی که سونی در اختیار بازیکنان قرار داده تا با استفاده از آن، بازی‌های دیجیتالی را با نصف قیمت خریداری کنند، اما منظور از نصف قیمت چیست؟ اگر بخواهیم ایران را فاکتور بگیریم، در سایر نقاط دنیا احتمال این که یک خانواده بیش از یک کنسول بازی خانگی داشته باشند زیاد است. برای مثال ممکن است یک خواهر و برادر در اتاق شخصی خود، یک پلی استیشن جداگانه داشته باشند. قابلیت Share Play‌ هم بیش‌تر به خاطر همین موقعیت‌ها ایجاد شده است؛ یعنی موقعیت‌هایی که دو دوست، دو بردار و… بتوانند به همراه یکدیگر یک بازی را خریداری کرده و هر کدام نصف قیمت بازی را بپردازند.

حال به خاطر این که در کشور ما قیمت دلار و بازی‌ها بیش‌تر از حد منطقی است، همین قابلیت Share Play به یک منبع درآمد خوب برای فروشندگان تبدیل شده که از آن با نام اکانت ظرفیتی یاد می‌کنند. با توجه به نام‌هایی که فرشنده‌ها بر روی این اکانت‌های گذاشته‌اند، با سه اکانت ظرفیت یک، دو و سه طرف هستیم. جالب است بدانید که دلیل نام گذاری این سه به هیچ وجه منطقی نیست اما به خاطر این اکه اکثر مردم اکانت ظرفیتی را با یک، دو و سه می‌شناسند؛ ما هم از آن استفاده می‌کنیم. این نکته را در نظر بگیرید که اکانت ظرفیت ۲ تمام امکانات و ویژگی‌های بازی را در اختیار شما قرار می‌دهد و بهترین نوع اکانت‌ها به شمار می‌رود.

از همین جا باید بدانید که اکانت‌های ظرفیت ۲ و ۳، کاملا قانونی هستند و با روشی کاملا قانونی بر روی دستگاه نصب اعمال می‌شوند. ولی توجه کنید که اکانت‌های ظرفیت ۱ به هیچ وجه قانونی نیستند و ما خرید این دسته از اکانت‌ها را به هیچ وجه به شما پیشنهاد نمی‌کنیم، چرا که اگر سونی از قضیه بویی ببرد ممکن است شما را جریمه کند. اکانت‌های ظرفیت یک به گونه‌ای قوانین مالکیت معنوی سونی را دور می‌زنند و با استفاده از یک روش خاص، بر روی دستگاه نصب می‌شوند.

و اما اکانت‌های ظرفیت دو و سه. این دو ظرفیت از خرید دیجیتالی بازی‌ها با پول واقعی و قابلیت Share Play استفاده می‌کنند. به یاد دارید که از عبارت «نصف شدن قیمت» یاد کردیم؟ اکانت‌های ظرفیت دو سه هم از روش مشابهی استفاده می‌کنند و تنها تفاوت آن‌ها، این است که در بیش‌تر مواقع صاحبان دو اکانت ظرفیت سه و دو یکدیگر را نمی‌شناسند. برای این که این موضوع را بهتر متوجه شوید به بیان یک مثال می‌پردازیم.

سئوال !! چگونه بازی‌ های دیجتالی یا اکانت‌ ظرفیتی تهیه کنیم؟

خب، حالا که با این اکانت‌ها و عملکردشان آشنا شدید، وقت عمل است. پیش از پرداختن به هر موردی، این را در نظر بگیرید که اگر دوستی دارید که می تواند به طور شریکی با شما بازی بخرد، به هیچ وجه به سمت فروشنده‌ها نروید، چرا که هم هزینه‌ی واسطه گری فروشنده را نمی‌دهید و هم از صاحب ظرفیت دیگر (که دوست شما است) خبردار هستید. در این صورت، هیچ خطری برای شما یا دوست شما به وجود نمی‌آید. برای خرید دیجیتالی بازی‌ها، به خرید گفت کارت پلی استیشن نیاز دارید. در این شرایط تنها کافی است بازی را خریداری کرده و مشخصات اکانت را با دوست خود به اشتراک بگذارید. هم چنین، اگر از فروشگاهی اکانت ظرفیتی خریدید، کافی است به ادامه‌ی مقاله دقت نمایید، چرا که از این نقطه به بعد، طرز اعمال اکانت ظرفیتی یا بازی قانونی که خود آن را تهیه کردید، مشابه است.

در ادامه می‌توانید این روند را به صورت تصویری فرا بگیرید.

گیفت مکس

  • هنگامی که وارد Store شدید، از زبانه‌ی سمت چپ به طرف پایین بیایید و گزینه‌ی یکی مانده به آخر، یعنی Redeem Code، را انتخاب کنید.

گیفت مکس

حالا که شما مالک بازی هستید، می‌توانید آن را با دوست خود به اشتراک بگذارید، همان طور که اشاره کردیم تنها کافی است مشخصات حساب خود را به دوست خود بدهید. اگر دوست شما اطلاعات اکانت را وارد کند و گزینه‌ی Activate as Primary PS4 را بزند، اکانت شما به اصطلاحی ظرفیت سوم شناخته می‌شود و باید برای تجربه‌ی بازی‌ها، حتما به اینترنت متصل باشید.

  • روش اعمال اکانت ظرفیت سه

اگر شما به صورت دیجیتالی، بازی را روی اکانت خود وارد کرده‌اید، دیگر نیاز به انجام دادن کار اضافی نیست. اما اگر شما اکانت ظرفیت سه خود را از یک فروشنده خریده‌اید باید سلسه مراتب زیر را رعایت کنید.

  • هنگامی که پلی استیشن خود را روشن کردید، به جای وارد شدن به هر User، گزینه‌ی Create a New User را انتخاب کنید
  • در ادامه، نام کاربری و رمزی که توسط فروشنده دریافت کردید را در صفحه‌ی مربوطه وارد کنید. در این لحظه شما وارد اکانتی که بازی بر روی آن خریداری شده می‌شوید
  • دیگر نیاز به انجام کار خاصی نیست و می‌توانید بازی را از قسمت Library به لیست دانلودهای کنسول خود اضافه کنید (می‌توانید تصویر این قسمت را در قسمت زیر مشاهده کنید)

هنگامی که بازی آماده‌ی استفاده شد، لازم است به اینترنت وصل شوید تا قفل بازی باز شود. پس از باز شدن قفل، بهتر است اینترنت خود را خاموش کنید، اما اگر این کار را انجام هم ندهید به مشکل خاصی بر نمی‌خورید. لازم به ذکر است که سونی باید یک ساعت یک بار، لایسنس‌های اکانت شما را چک کند. پس، اگر اینترنت خود را خاموش کردید و بازی پس از یک ساعت به طور خودکار کرش کرد، به هیچ وجه نگران نشوید، چرا که می‌توانید با روشن کردن اینترنت کنسول، دوباره قفل بازی را باز کرده و وارد آن شوید. اما در این میان یک نکته‌ی مهم وجود دارد که باید بدان اشاره کرد. هنگامی که دست به خرید یک اکانت ظرفیت سه می‌زنید، تنها باید در همان User خاص به بازی بپردازید و نمی‌توانید بازی را بر روی اکانت شخصی خود تجربه کنید. پس اگر یک اکانت ظرفیت سه تهیه کردید، باید دور جمع کردن تروفی‌های آن را خط بکشید. این مشکل، بر روی اکانت‌های ظرفیت دو به وجود نخواهد آمد.

روش اعمال اکانت ظرفیت دو

قسمت‌های ابتدایی وارد کردن یک اکانت ظرفیت دو، مانند ظرفیت سه است. یعنی کافی است که مشخصات اکانت خود را به دوستتان بدهید و او اکانت را در بخش Create a New User انتخاب کند. در این شرایط و پس از ورود صاحب اکانت ظرفیت دوم به حساب، سونی به طور خودکار آن اکانت را به عنوان Primary PS4 شناسایی می‌کند. معمولا این روند به طور خودکار انجام می‌شود اما اگر به هر دلیلی کنسول شما به عنوان پرایمری پی اس فور Active‌ نشد، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • در داخل همان اکانت (ظرفیت دو) وارد بخش Settings یا تنظیمات شوید
  • از منوی تنظیمات گزینه‌ی Account Management را انتخاب کنید
  • گزینه‌ی Activate as Primary PS4 یا گزینه‌ی پنجم را انتخاب کنید

گیفت مکس

  • اگر اکانت شما Deactivate بود، با انتخاب گزینه‌ی Activate مراحل وارد کردن اکانت ظرفیتی خود را تمام کنید

گیفت مکس

هنگامی که این عملیات به پایان رسید، می‌توانید مانند اکانت ظرفیت سه به بخش Library رفته و بازی موردنظر را به لیست دانلود‌های خود اضافه کنید. اما مزیتی که اکانت‌های ظرفیت دو دارند، این است که شما می‌توانید بر روی اکانت خود به تجربه‌ی بازی بپردازید؛ اما در اکانت‌های ظرفیت سه باید بر روی همان اکانتی که وارد کردید بازی را شروع کنید. هنگامی که عملیات دانلود بازی به پایان رسید، می‌توانید از بازی خریداری شده نهایت لذت را ببرید.

خرید گیفت کارت با گارانتی بهترین قیمت در گیفت مکس

مقالات مرتبط
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡

بتازگی باتوجه به سیاستهای گوگل پلی در زمینه احراز هویت کاربران و کسانی که اقدام به ریدیم و شارژ اکانت خود با گیفت کارتهای گوگل پلی میکنند تدابیر سخت گیرانه تری رو اعمال میکند در این آموزش بسیار کاربردی و ضروری با گیفت مکس سایت تخصصی خرید گیفت کارت گوگل پلی همراه باشید. ربات های […]

آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس
آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس

اگر کنسول ایکس باکس وان را در اختیار دارید و می‌خواهید بازی‌های مختلف را به صورت قانونی خریداری کنید، باید از دو روش خرید بازی‌ها به صورت فیزیکی یا خرید آن‌ها به صورت دیجیتالی استفاده کنید. در این میان، خرید دیجیتالی بازی‌ها مستلزم شارژ اکانت ایکس باکس وان با استفاده از گیفت کارت ایکس باکس […]

آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend
آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend

گیفت کارت Apex Legends چیست و چه کاربردی دارد ! برای معرفی گیفت کارت Apex Legends لازم است با این بازی آشنایی داشته باشید. این محصول یک بازی آنلاین رایگان اول شخص در ژانر تیراندازی و جنگی است که در سال 2019 رونمایی شد. ماجرای بازی شامل رقابت 20 گروه سه نفره یا 30 گروه دو نفره […]

هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید
هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید

سایت Twitch (توییچ) چیست ؟ این سوالی است که گیمرهای تازه کار از خود می‌پرسند. توییچ در واقع یک سایت پخش زنده‌ (streaming) است که کاربران امکان کسب درآمد دلاری خود در این سایت داشته باشند. اگر شما استعداد و توانایی بالایی در گیمینگ (gaming) دارید، این سایت مکان مناسبی است تا بتوانید با نشان دادن توانایی و ترفند‌های […]

⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country  در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡
⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡

بتازگی باتوجه به حساسیت بسیار بالای گوگل به نوع اکانت  گوگل استفاده شده در پنل کاربری  حساسیت یا سیستم احراز هویت سخت گیرانه ای را برای درصدی از کاربران مشکوک اعمال کرده که مشکلاتی را برای کاربرای ایرانی ایجاد کرده بنحوی که یا امکان ریدیم یا شارژ گیفت کارت میسر نبوده یا بعد از شارژ […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *