×
گوگل Stadia و هر آنچه نیاز است در خصوص این سرویس بدانید

تاریخ انتشار :

اشتـــراک گـــذاری مطلب

گوگل Stadia و هر آنچه نیاز است در خصوص این سرویس بدانید

گوگل Stadia یک پلتفرم گیمینگ ابری است که چندی پیش معرفی شد و به گیمرها اجازه می‌دهد که هر بازی که مایلند را بر روی دستگاه مورد نظر خود استریم کنند.

پس از شایعات فراوانی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ پیرامون ورود کمپانی آلفابت و گوگل به عرصه‌ی بازی‌های ویدیویی وجود داشت، این کمپانی سرانجام در یک کنفرانس خبری در سانفرانسیسکو، از گوگل Stadia پرده‌برداشت. این سرویس که در حقیقت حکم رسمی ورود این کمپانی به عرصه‌ی گیمینگ به شمار می‌رود، یک سرویس استریم ابری است که قادر است هر بازی را بر روی هر سیستمی استریم کرده و در اختیار گیمر قرار دهد. در حین این کنفرانس، گوگل به ارائه‌ی اطلاعاتی در خصوص این سرویس پرداخت، دسته‌ی طراحی‌شده‌ی خود برای این پلتفرم را نمایش داد و از استودیوهای بازی‌سازی خود برای این سرویس هم رونمایی کرد.

گوگل، هدف خود از توسعه‌ی سرویس Stadia را فراهم کردن امکان بازی کردن برای هر گیمر در هر نقطه از دنیا و با هر دیوایسی که در اختیار دارد دانست و در عین حال پیغامی روشن را نیز برای بازی‌سازان ارائه کرد. این کمپانی مهم‌ترین مزیت سرویس Stadia در مقایسه با کنسول‌های گیمینگ را در این دانست که به دلیل قدرت پردازشی بی‌نهایت آن که به سبب استریم شدنش فراهم می‌شود، نیازی نیست بازی‌سازان همانند کنسول‌های گیمینگ کنونی، بخشی از خلاقیت خود را به این بهانه که محصول نهایی را برای اجرا در کنسول‌ها بهینه کنند، سرکوب نمایند.

در ادامه به معرفی سرویس گوگل Stadia خواهیم پرداخت و به برخی از مهم‌ترین سئوالاتی که پیرامون آن مطرح است، پاسخ خواهیم‌داد:

گوگل Stadia چیست و چگونه کار می‌کند؟

Stadia به هیچ عنوان یک کنسول نیست و بر خلاف تصورتان، به هیچ‌گونه سخت‌افزار یا جعبه‌ای که آن را در کنار تلویزیونتان در خانه قرار دهید، نیاز ندارد. در عوض این سرویس، داده‌های مربوط به بازی را بر روی هر هر دستگاهی که به اینترنت دسترسی داشته‌باشد، استریم می‌کند. این به آن معناست که با استفاده از این سرویس، می‌توانید بازی‌های سنگین و باگرافیک روز را بر روی تمامی دستگاه‌هایتان از یک گوشی موبایل ساده گرفته تا کروم بوک ارزان‌قیمتتان تجربه کنید. ماهیت غیرمتمرکز گوگل Stadia اساس و پایه‌ی این سرویس استریم به شمار رفته و این کمپانی اکثر قابلیت‌های بیشتر این سرویس را حول همین امر بنا کرده‌است.

عملکرد سرویس Stadia بیش از هرچیز به کیفیت اینترنت شما بستگی خواهدداشت. بنابراین، نمی‌توانید لااقل فعلاً انتظار عملکردی در حد کنسول‌های گیمینگ را از این سرویس داشته‌باشید و همانگونه که ییوز گیلموت از یوبی‌سافت گفته‌است، سرویس گوگل Stadia فعلاً تنها در حد یک مکمل برای PC و کنسول عمل می‌کند.

دسته‌ی گوگل Stadia

گیمرهای PC قادر خواهندبود با خریک از دسته‌های پشتیبانی شده توسط پلتفرم Stadia به بازی در این پلتفرم بپردازند. گوگل همچنین دسته‌هایی مختص این سرویس موسوم به Stadia Controller را نیز ساخته و همزمان با ورود رسمی پلتفرم، به بازار عرضه خواهدکرد. این دسته‌ها به برخی قابلیت‌های منحصربفرد نظیر شناسایی هوشمند دستگاه‌ها، کلید Share و دکمه‌ی مخصوص دستیار هوشمند گوگل استفاده مجهز خواهدبود.

قیمت سرویس گوگل Stadia چقدر است؟

گوگل بیشتر وقت کنفرانس اولیه خود در خصوص Stadia را به معرفی این سرویس و قابلیت‌هایش اختصاص داد و تقریباً هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص هزینه‌های این سرویس یا نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ی بازی‌ها منتشر نکرد. بدین ترتیب مشخص نیست که آیا باید بازی‌های Stadia را به صورت جداگانه خریداری کرد یا با خرید اشتراک زمانی این سرویس، به طور رایگان به انجام تمامی بازی‌های آن پرداخت؟

مدیرعامل کمپانی یوبی‌سافت، مدتی پیش در این خصوص نیز به اظهار نظر پرداخت و اعلام کرد که تمامی متدهای پرداخت هزینه‌ی فعلی برای گوگل Stadia هم روی امکان‌پذیر است و می‌توان بسته به نیاز بازار، از هریک از انواع پرداخت استفاده کرد.

گوگل Stadia دقیقاً چه‌کار می‌کند؟

مهم‌ترین قابلیت Stadia که منحصربفرد بودن آن را به همراه می‌آورد، پایه‌ریزی آن بر اساس سیستم استریم است. این امر به آن معنی است که بازی‌های روز که نیاز به قدرت سخت‌افزاری بالایی برای پردازش دارند نیز با بالاترین کیفیت بر روی تلفن همراه اندرویدی شما قابل اجرا خواهندبود! در ابتدای عرضه، استریم محتوای این پلتفرم در روزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اتفاق خواهدافتاد، اما گوگل اعلام کرده‌است که در آینده قرار است پشتیبانی خود را به رزولوشن ۸K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه ارتقاء دهد.

از آنجا که رندر اصلی بازی‌های این سرویس در سرورهای پرقدرت گوگل انجام می‌پذیرد، این کمپانی، بازیسازان را تشویق کرده‌است که از این قدرت فوق‌العاده استفاده کنند. توسعه‌دهندگان نیز نشان داده‌اند که به‌خوبی از این موهبت استقبال می‌کنند و هریک با نشان دادن بخش‌هایی شگفت‌انگیز از عناوین در دست ساخت خود، توانایی‌های این پلتفرم را بیش از پیش به رخ کشیده‌اند. گوگل همچنین اعلام کرده است که دانلود آفلاین محتوای هر بازی، با اهدافش برای سرویس Stadia در تضاد است، بنابراین مؤکداً احتمال دانلود آفلاین محتوای رندرشده توسط این سرویس را منتفی اعلام کرد.

این سرویس همچنین دو قابلیت منحصربفرد با نام‌های State Share و Crowd Play خواهد داشت که با هدف افزایش تعامل میان گیمرهای این سرویس در اختیارشان قرار خواهدگرفت. State Play قابلیتی است که به واسطه‌ی آن می‌توانید بخش‌هایی از بازی خود را علامت بزنید تا دوستانتان بتوانند دقیقاً از همان نقطه بازی شما را ادامه دهند. همچنین Crowd Play نیز به استریمرها اجازه می‌دهد که بینندگان خود را به بازی دعوت کرده و به‌طور آنی با آن‌ها به بازی مشغول شوند.

مقالات مرتبط
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡

بتازگی باتوجه به سیاستهای گوگل پلی در زمینه احراز هویت کاربران و کسانی که اقدام به ریدیم و شارژ اکانت خود با گیفت کارتهای گوگل پلی میکنند تدابیر سخت گیرانه تری رو اعمال میکند در این آموزش بسیار کاربردی و ضروری با گیفت مکس سایت تخصصی خرید گیفت کارت گوگل پلی همراه باشید. ربات های […]

آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس
آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس

اگر کنسول ایکس باکس وان را در اختیار دارید و می‌خواهید بازی‌های مختلف را به صورت قانونی خریداری کنید، باید از دو روش خرید بازی‌ها به صورت فیزیکی یا خرید آن‌ها به صورت دیجیتالی استفاده کنید. در این میان، خرید دیجیتالی بازی‌ها مستلزم شارژ اکانت ایکس باکس وان با استفاده از گیفت کارت ایکس باکس […]

آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend
آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend

گیفت کارت Apex Legends چیست و چه کاربردی دارد ! برای معرفی گیفت کارت Apex Legends لازم است با این بازی آشنایی داشته باشید. این محصول یک بازی آنلاین رایگان اول شخص در ژانر تیراندازی و جنگی است که در سال 2019 رونمایی شد. ماجرای بازی شامل رقابت 20 گروه سه نفره یا 30 گروه دو نفره […]

هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید
هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید

سایت Twitch (توییچ) چیست ؟ این سوالی است که گیمرهای تازه کار از خود می‌پرسند. توییچ در واقع یک سایت پخش زنده‌ (streaming) است که کاربران امکان کسب درآمد دلاری خود در این سایت داشته باشند. اگر شما استعداد و توانایی بالایی در گیمینگ (gaming) دارید، این سایت مکان مناسبی است تا بتوانید با نشان دادن توانایی و ترفند‌های […]

⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country  در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡
⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡

بتازگی باتوجه به حساسیت بسیار بالای گوگل به نوع اکانت  گوگل استفاده شده در پنل کاربری  حساسیت یا سیستم احراز هویت سخت گیرانه ای را برای درصدی از کاربران مشکوک اعمال کرده که مشکلاتی را برای کاربرای ایرانی ایجاد کرده بنحوی که یا امکان ریدیم یا شارژ گیفت کارت میسر نبوده یا بعد از شارژ […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *