×
۱۲ نکته برای شروع بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

تاریخ انتشار :

اشتـــراک گـــذاری مطلب

۱۲ نکته برای شروع بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order  بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره منتشر شد. اثری که خیلی‌ها قبل از عرضه، آن را یک بازی سطح متوسط دیگر از مجموعه بازی Star Wars  می‌دانستند. اما چنین اتفاقی رخ نداد و بازی بیشتر از آن چیزی که منتقدین و بازیبازها تصورش را می‌کردند، موفق ظاهر شد. در این بازی شما در نقش شخصیتی به نام کال کستیس (Cal Kestis) هستید. شخصیتی که  در دوره‌ای از زندگی‌اش جدای بوده و بعد از منحل شدن آن، تصمیم گرفته است که به صورت مخفیانه در قلمرو امپراطوری زندگی کند. بازیکن زمانی وارد دنیای بازی می‌شود که وی به همراه یکی از دوستانش، یک سفینه را می‌بینند و به دلیل حس کنجکاوی که دارند، به سراغ آن می‌روند. دوستش بعد از رسیدن به سفینه می‌فهمد که این سفینه متعلق به جدای‌ها بوده است، ولی به یکباره این سفینه از بند رها می‌شود و سقوط می‌کند. کال و دوستش نیز به دنباله آن سقوط می‌کنند، اما دوست کال نمی‌تواند به تعادل کافی برسد و رها می‌شود؛ در همین زمان کال از نیروی خود استفاده می‌کند و او را نجات می‌دهد. همین باعث به صدا درآمد زنگ هشدار وجود یک جدای در قلمرو می‌شود. نیرو‌های امپراطوری به دنبال وی راهی می‌شوند و داستان بازی از همین هشدار آغاز می‌شود.

اما در این بازی داستان محور، برای داشتن تجربه‌ای لذت‌ بخش لازم است، نکاتی را پیش از شروع آن بدانید. در ادامه نکاتی که باعث درخشش بیشتر شمشیر نورانیتان می‌شود گفته شده است که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

1- متکی به گزینه حمله نباشید

در ابتدا دردست گرفتن شمشیر نورانی و حمله کردن به دشمنانتان شاید وسوسه کننده باشد؛ اما به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود. به لطف سیستم دفاعی بازی، گرفتن گارد و دفاع در برابر ضربه‌ها به مراتب اثر بخشی بیشتری نسبت به حمله دارد. بهتر است به دنبال دفاع در برابر حملات باشید. زیرا در صورت باز بودن گاردتان، آسیب‌های مختلفی می‌تواند به شما وارد شود. از جمله شلیک‌های دشمنان از راه دور، زمانی که در حال حمله به چند نفر هستید. پس می‌توان گفت که گرفتن گارد و دفاع کردن هیچ ضرری در این بازی ندارد و باعث می‌شود سلامت شما نیز بهتر حفظ شود. همچنین در بازی برای حالت‌های دفاعی، اشکال مختلفی در نظر گرفته شده است که هر کدام از سیستم بازدهی نسبتا خوبی بهره می‌برند. برای مثال زمانی که یک مهاجم به شما شلیک می‌کند؛ اگر به موقع دفاع کنید، می‌توانید تیر هدف گرفته شده به سمتتان را به سمت دشمن برگردانید.

2- اگر دشمن در حالت قرمز بود، یا حمله کنید و یا جاخالی دهید

رنگ قرمز دشمنان خبر از یک حمله گسترده و غیرقابل دفاع می‌دهد. برای چنین لحظاتی بهتر است جاخالی دهید و بعد از آن به سراغ حمله بروید. البته می‌توانید با استفاده از قدرتتان حریفتان را ثابت کنید و بعد به سراغ حمله بروید. البته اگه شکی در این کار دارید؛ بهتر است هرچه سریع‌تر به سراغ جاخالی بروید.

3- در حالت دفاعی نیز می‌توانید از آیتم Health Stims استفاده کنید

آیتم Health Stims یکی از راه‌های بهبود سطح سلامتیتان در بازی است. می‌توانید این آیتم را ارتقا دهید. شایان ذکر است که این آیتم در میان صندوق‌‌های Stims پیدا می‌شود. شاید در ابتدا تصور کنید برای استفاده از این آیتم نباید در حالت دفاع باشید؛ اما این تصور اشتباه است. می‌توانید زمانی که در حالت دفاعی قرار دارید به راحتی از آیتم Health Stims استفاده کنید و در کنارش به صورت خودکار جلوی حملات دشمنان را بگیرید.

4- تا جایی که می‌توانید از نیروهایتان استفاده کنید

دقیقا چیزی که در عنوان این قسمت آورده شده است را به باید در عمل به حد اعلا برسانید. هیچ‌وقت در استفاده از نیروهای کال، استثنا قائل نشوید. تا جایی که می‌شود از این نیرو‌ها استفاده کنید، زیرا می‌تواند به یکباره تمام محاسبات را به نفع شما عوض کند. همچنین این نیروها هیچ‌وقت به اتمام نمی‌رسد؛ پس هیچگاه در استفاده از آن خساست نورزید. نیرو‌هایی مانند Slow، Push و Pull.

5- Meditation را از دست ندهید

مکان‌های Meditation را می‌توان به مانند یک چک‌پوینت و یا گزینه‌ای برای ذخیره سازی بازی دانست. مانند چیزی که در مجموعه بازی Dark Souls به صورت آتش استفاده شده بود. در این مکان می‌توانید در کنار ذخیره سازی، به استراحت و حتی ارتقا شخصیتتان بپردازید. پس  به هیچ وجه به آسانی از کنار Meditation رد نشوید.

6- از همان ابتدا به فکر ارتقا Survival  و Force باشید

درخت مهارت شما در بازی دارای سه شاخه است؛ Lightsaber که برای شمشیر مبارزه‌ایتان است، Force که به نیرو‌های شما بستگی دارد و Survival. برای مبارزه با شمشیر نیاز به ارتقا Force دارید؛ پس از همان ابتدا به دنبال ارتقا دو شاخه Force و Survival باشید. همچنین بهتر است سطح سلامتیتان را نیز افزایش دهید.

7- اگر به دیوار برخوردید؛ به دنبال راه‌های دور زدن آن‌ها باشید

نقشه موجود در وسیله BD-1 به شما مکان‌هایی را با هولوگرام قرمز نشان می‌دهد که نمی‌توانید به آن‌ها وارد شوید. اکثر مواقع، این در‌ها بعد از ارتقا مهارت‌هایتان باز می‌شود. البته نباید به دلیل باز نبودن این در‌ها بیخیال آن‌ها شوید. زیرا بعضی اوقات در اطراف این درها، راه‌ مخفی وجود دارد که با کشف آن‌ها می‌توانید در را باز کنید.

8- زمانی که قابلیت جدید را باز کردید، به سراغ گشت و گذار دوباره سیاره‌ها بروید

در بازی می‌توانید قابلیت‌هایی را برای کال و یا BD-1 باز کنید. در این زمان لازم است باری دیگر به سراغ سیاره‌های پیش از این دیده شده بروید و به دنبال کسب XP  باشید. اکتشافاتی که می‌تواند به شما XPهای بیشتری بدهد. به عبارت دیگر با قابلیت جدید می‌توانید XPهای بیشتری در سیاره‌هایی که پیش از این در آن‌ها بودید بدست بیاورید.

9- بدانید چه زمانی از چه نوع شمشیری استفاده کنید

در ابتدا شما در بازی Fallen Order از شمشیر یک لبه استفاده می‌کنید. بعد از گذراندن مراحلی بازی برایتان شمشیر دو لبه را باز می‌کند. حال دانستن اینکه چه زمانی از آن‌ استفاده کنید، از آن چیزی که فکرش را می‌کنید مهم‌تر و تاثیر گذارتر است. پیشنهاد می‌شود که از شمشیر یک لبه زمانی استفاده کنید که قرار است با تعداد انگشت شماری دشمن مبارزه کنید. و یا زمانی که قرار است به صورت رو در رو مبارزه کنید. در مقابل، از شمشیر دو لبه در زمان مبارزه با تعداد زیادی از دشمنان استفاده کنید.

10- به سراغ Dathomir بروید

زمانی که اولین بار از بوگانو (Bogano) دیدن می‌کنید؛ بازی به شما امکان اکتشاف در سیاره‌هایی را می‌دهد. با اینکه بازی اسرار زیادی برای سفر به زفو (Zeffo) دارد؛ اما به سراغ سیاره  داثومیر (Dathomir) بروید. دلیل این موضوع وجود منابع سرشار است که به پیشرفت و ارتقا شما کمک می‌کند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شمشیر دو لبه اشاره کرد که در این سیاره پیدا می‌شود.

11- به سراغ Sense Echoes برای افزایش XP بروید

Sense Echoes آیتم‌هایی هستند که کال می‌تواند آن را در بازی پیدا کند. این آیتم باعث افزایش XP می‌شود که به موازات آن می‌توانید به سراغ ارتقا مهارت‌هایتان نیز بروید. در کنار اینکه آیتم Sense Echoes باعث افزایش XP می‌شود؛ برایتان گفته‌ای از گذشته‌تان را می‌آورد که گوش دادن به آن خالی از لطف نیست.

12- پیشنهادی برای دارندگان کنسول‌های میان رده نسل هشتم

نسخه‌های کنسول پلی‌استیشن 4 پرو (PS4 Pro) و کنسول ایکس‌باکس وان ایکس (Xbox One X) از حالت Performance Mode بهره می‌برد که با روشن کردن آن می‌توانید جزئیات گرافیکی جذابی را مشاهده کنید. با فعال کردن این گزینه رزولوشن شما در حالت 1080p قفل می شود و فریم بازی بهبود چشم‌گیری پیدا می‌کند.

مقالات مرتبط
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡

بتازگی باتوجه به سیاستهای گوگل پلی در زمینه احراز هویت کاربران و کسانی که اقدام به ریدیم و شارژ اکانت خود با گیفت کارتهای گوگل پلی میکنند تدابیر سخت گیرانه تری رو اعمال میکند در این آموزش بسیار کاربردی و ضروری با گیفت مکس سایت تخصصی خرید گیفت کارت گوگل پلی همراه باشید. ربات های […]

آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس
آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس

اگر کنسول ایکس باکس وان را در اختیار دارید و می‌خواهید بازی‌های مختلف را به صورت قانونی خریداری کنید، باید از دو روش خرید بازی‌ها به صورت فیزیکی یا خرید آن‌ها به صورت دیجیتالی استفاده کنید. در این میان، خرید دیجیتالی بازی‌ها مستلزم شارژ اکانت ایکس باکس وان با استفاده از گیفت کارت ایکس باکس […]

آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend
آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend

گیفت کارت Apex Legends چیست و چه کاربردی دارد ! برای معرفی گیفت کارت Apex Legends لازم است با این بازی آشنایی داشته باشید. این محصول یک بازی آنلاین رایگان اول شخص در ژانر تیراندازی و جنگی است که در سال 2019 رونمایی شد. ماجرای بازی شامل رقابت 20 گروه سه نفره یا 30 گروه دو نفره […]

هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید
هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید

سایت Twitch (توییچ) چیست ؟ این سوالی است که گیمرهای تازه کار از خود می‌پرسند. توییچ در واقع یک سایت پخش زنده‌ (streaming) است که کاربران امکان کسب درآمد دلاری خود در این سایت داشته باشند. اگر شما استعداد و توانایی بالایی در گیمینگ (gaming) دارید، این سایت مکان مناسبی است تا بتوانید با نشان دادن توانایی و ترفند‌های […]

⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country  در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡
⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡

بتازگی باتوجه به حساسیت بسیار بالای گوگل به نوع اکانت  گوگل استفاده شده در پنل کاربری  حساسیت یا سیستم احراز هویت سخت گیرانه ای را برای درصدی از کاربران مشکوک اعمال کرده که مشکلاتی را برای کاربرای ایرانی ایجاد کرده بنحوی که یا امکان ریدیم یا شارژ گیفت کارت میسر نبوده یا بعد از شارژ […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *