×
چگونه با گیم پس (Game pass) روی کامپیوتر ارزان‌تر بازی کنیم؟

تاریخ انتشار :

اشتـــراک گـــذاری مطلب

چگونه با گیم پس (Game pass) روی کامپیوتر ارزان‌تر بازی کنیم؟

در این آموزش میخواهیم نحوه  استفاده ازسرویس گیم پس (Gamepass) مایکروسافت رو که بیشتر کاربران در کنسول بازی این شرکت یعنی ایکس باکس در حال استفاده هست رو در کامپیوترهای شخصی با سیستم عامل ویندوز بشما آموزش دهیم پس با گیفت مکس همراه باشید .

در این روزها که حتی کارهای ساده‌ای هم مثل بازی کردن سخت‌تر و سخت‌تر می‌شوند، مایکروسافت با سرویس گیم پس خود پیشنهادی به گیمرها می‌دهد که رد کردنش سخت است. این سرویس که تا سال پیش روی کنسول‌های ایکس باکس وان در دسترس بود، حالا یک سالیست که روی پی‌سی هم فعال است. گرچه کلکسیون بازی‌های گیم پس روی پی‌سی به اندازه ایکس باکس بزرگ نیست، اما باز هم درباره بیش از ۱۰۰ بازی صحبت می‌کنیم که شامل تمام عناوین انحصاری مایکروسافت و کلی بازی بزرگ و کوچک دیگر می‌شود. پس در این مطلب، می‌خواهیم نحوه راه‌اندازی سرویس گیم پس برای پی‌سی (یا حتی ایکس باکس) را توضیح دهیم.

اولین نکته مهم ویندوز خود رابه آخری بروزرسانی ویندوز آپدیت کنید

آموزش گیم پس - گیفت مکس

ابتدا مطمئن شوید که ویندوز شما حداقل به ویندوز 10 نسخه 1903 (آپدیت می 2019) به‌روزرسانی شده باشد. برای این که مطمئن شوید ورژن 1903 را نصب کنید، در ویندوز 10 وارد Settings و سپس Update & Security شوید و روی OS build info در سمت راست کلیک کنید. به پایین اسکرول کنید و زیر Windows Specifications ورژن نصب شده را چک کنید. اگر دیدید ویندوزتان قدیمی‌تر از 1903 است، می‌توانید با دانلود برنامه Windows 10 Update Assistant ویندوز خود را به روز کنید.

پس از این کار، اپلیکشن Xbox Beta را از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید.

برنامه Xbox را راه‌اندازی کنید

آموزش گیم پس - گیفت مکس

وقتی که Xbox Beta را نصب کنید، روی آیکون پروفایل در بالا سمت راست کلیک کنید وارد اکانت خود (همان اکانتی که برای ویندوز و سایر محصولات مایکروسافت استفاده می‌کنید) شوید. توجه داشته باشید که بنا به هر دلیلی، برای Sign in کردن در این برنامه باید آی پی خود را عوض کنید.

نکته‌ای که درباره این برنامه وجود دارد این است که از نظر فنی می‌توانید با همان فروشگاه مایکروسافت هم بازی‌های خود را دانلود کنید. در واقع هر دو برنامه دارای یک اینستالر هستند و بازی‌ای که در برنامه ایکس باکس در حال دانلود باشد، در فروشگاه مایکروسافت هم قابل مشاهده خواهد بود. در کل هر دو برنامه مشکلات خود را دارند (چه از نظر باگ و چه از نظر مسائلی همچون سرعت دانلود)، اما در کل بهتر است به همان Xbox اتکا کنید.

اشتراک گیم پس دلخواه خود را انتخاب کنید | خرید گیفت کارت قانونی  ایکس باکس | گیم پس

آموزش گیم پس - گیفت مکس

حالا وقتش رسیده که سراغ اصل مطلب برویم. اول از همه این که گیم پس در سه نوع به فروش می‌رود؛ کنسول، پی‌سی، و آلتیمیت. برای پی‌سی گیمرها دو گزینه بعدی مناسبند که در ادامه فرقشان را توضیح می‌دهیم.

گیم پس پی‌سی از اسمش مشخص است؛ آن را تنها روی کامپیوترهای شخصی می‌توان استفاده کرد و بازی‌هایی هم که در سرویس گیم پس پی‌سی حضور داشته باشند قابل دانلود خواهند بود – یعنی حتی اگر یک بازی برای کامپیوترهای شخصی عرضه شده باشد ولی تنها روی گیم پس کنسول قابل دسترسی باشد، باز هم نمی‌توانید آن را روی پی‌سی دانلود کنید. اگر دفعه اولتان است که از این سرویس استفاده می‌کنید، هزینه ماه اول تنها یک دلار خواهد بود. پس از آن مبلغ به ماهیانه ۵ دلار افزایش پیدا می‌کند و هر وقت هم که گیم پس پی‌سی از فاز بتا خارج شود، برای آن باید ماهی ۱۰ دلار پرداخت کنید.

گیم پس آلتیمیت شامل کنسول، پی‌سی، و مزایای دیگری که اکثرا برای کاربران ایکس باکس در نظر گرفته شده‌اند (از جمله اشتراک ایکس باکس لایو) می‌شود. همانند سایر مدل‌ها هم ماه اول این سرویس تنها یک دلار برایتان آب خواهد خورد و پس از آن، این مبلغ به ماهیانه ۱۵ دلار افزایش پیدا می‌کند.

اگر فقط و فقط روی پی‌سی بازی می‌کنید، حقیقتا دلیل چندانی وجود ندارد که بخواهید برای آلتیمیت پول اضافه بدهید. اما اگر صاحب یک ایکس باکس وان یا ایکس باکس وان ایکس هم هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در صورت امکان آلتیمیت را خریداری کنید؛ بدین ترتیب، چه روی کنسول باشید و چه پی‌سی می‌توانید از امکانات کامل یکی از بهترین سرویس‌های گیمینگ موجود بهره ببرید.

برای پرداخت مبلغ مورد نیاز هم می‌توانید اکانت مایکروسافت/ایکس باکس خود را با گیفت کارت شارژ کنید. اینجاست که به یک مسئله می‌رسیم که الحق کمی گیج‌کننده است. ببینید، حتی با این که ماه اول برایتان یک دلار حساب می‌شود، اما باید مطمئن شوید که در حساب مایکروسافت/ایکس باکس خود به اندازه آن یک دلار + ماه بعدی پول داشته باشید. یعنی اگر فقط گیم‌پس پی‌سی را می‌خواهید، باید حداقل ۶ دلار داشته باشید و یا برای آلتیمیت، حداقل ۱۶ دلار. این به خاطر این است که این سرویس به طور پیش‌فرض ماه به ماه تمدید می‌شود و پس از خرید آن باید تمدید خودکار آن را خاموش کنید. بعد از آن دیگر با خیال راحت می‌توانید تنها به اندازه دلخواه خود حسابتان را شارژ و گیم پس را تمدید کنید. پیشنهاد مابرای خرید ارزان گیفت کارت ایکس باکس ، مایکروسافت و گیم پس قانونی فروشگاه گیفت مکس میباشد  و به مقدار نیازتان اکانت خود را شارژ‌ کنید. (برای شارژ اکانت می‌توانید کد خود را در این لینک Redeem کنید).

چگونه مشکلات گیم پس برای پی‌سی را رفع کنیم؟

آموزش گیم پس - گیفت مکس

غالبا نباید به مشکل چندانی در دانلود و اجرای بازی‌های موجود در گیم پس پی‌سی برخورد کنید، اما همان طور که گفتیم این سرویس (و برنامه ایکس باکس) همچنان در بتا قرار دارند و فعلا مشکلات زیادی دارند. از جمله مشکلاتی که می‌تواند برایتان پیش بیاید می‌توان به نصب ناقص، وارد نشدن به اکانت ایکس باکس و مشکلات فنی در خود بازی اشاره کرد. مثلا هرچند اندک، اما باز هم احتمالش وجود دارد که بازی‌تان کامل دانلود شود اما قادر به نصب نباشد، به گونه‌ای که آن بازی در کامپیوتر فضا پر کرده ولی قابل اجرا نیست.

چند راه که برای رفع این مشکلات وجود دارند به شرح زیر هستند:

  • خروج و ورود دوباره به اکانت خود در برنامه ایکس باکس
  • نصب دوباره برنامه Xbox Beta
  • نصب بازی در همان درایوی که ویندوز در آن نصب شده (برای رفع مشکل نصب ناقص به کار می‌رود)
  • آپدیت کردن درایور کارت گرافیک

امیدوار هستیم این آموزش کاربردی برای شما مفید بوده باشد ، خاطر نشان میکنیم فروشگاه گیفت مکس عرضه کننده انواع گیفت کارتهای قانونی و معتبر را داراست که تضمین کمترین نرخ خرید گیفت کارت شعار این فروشگاه نیست ، ضمانت آن هست . بی واسطه و مستقیم از پخش کننده اصلی گیفت کارت با ارزان ترین نرخ خریداری نمائید .

مقالات مرتبط
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡

بتازگی باتوجه به سیاستهای گوگل پلی در زمینه احراز هویت کاربران و کسانی که اقدام به ریدیم و شارژ اکانت خود با گیفت کارتهای گوگل پلی میکنند تدابیر سخت گیرانه تری رو اعمال میکند در این آموزش بسیار کاربردی و ضروری با گیفت مکس سایت تخصصی خرید گیفت کارت گوگل پلی همراه باشید. ربات های […]

آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس
آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس

اگر کنسول ایکس باکس وان را در اختیار دارید و می‌خواهید بازی‌های مختلف را به صورت قانونی خریداری کنید، باید از دو روش خرید بازی‌ها به صورت فیزیکی یا خرید آن‌ها به صورت دیجیتالی استفاده کنید. در این میان، خرید دیجیتالی بازی‌ها مستلزم شارژ اکانت ایکس باکس وان با استفاده از گیفت کارت ایکس باکس […]

آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend
آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend

گیفت کارت Apex Legends چیست و چه کاربردی دارد ! برای معرفی گیفت کارت Apex Legends لازم است با این بازی آشنایی داشته باشید. این محصول یک بازی آنلاین رایگان اول شخص در ژانر تیراندازی و جنگی است که در سال 2019 رونمایی شد. ماجرای بازی شامل رقابت 20 گروه سه نفره یا 30 گروه دو نفره […]

هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید
هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید

سایت Twitch (توییچ) چیست ؟ این سوالی است که گیمرهای تازه کار از خود می‌پرسند. توییچ در واقع یک سایت پخش زنده‌ (streaming) است که کاربران امکان کسب درآمد دلاری خود در این سایت داشته باشند. اگر شما استعداد و توانایی بالایی در گیمینگ (gaming) دارید، این سایت مکان مناسبی است تا بتوانید با نشان دادن توانایی و ترفند‌های […]

⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country  در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡
⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡

بتازگی باتوجه به حساسیت بسیار بالای گوگل به نوع اکانت  گوگل استفاده شده در پنل کاربری  حساسیت یا سیستم احراز هویت سخت گیرانه ای را برای درصدی از کاربران مشکوک اعمال کرده که مشکلاتی را برای کاربرای ایرانی ایجاد کرده بنحوی که یا امکان ریدیم یا شارژ گیفت کارت میسر نبوده یا بعد از شارژ […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *