×
همه چیز درباره زیپ کد آمریکا و طریقه بدست آوردن آن

تاریخ انتشار :

اشتـــراک گـــذاری مطلب

همه چیز درباره زیپ کد آمریکا و طریقه بدست آوردن آن

اگر پیش از این برای ثبت نام در وب سایت‌های خارجی یا اپل آیدی و … اقدام کرده باشید، حتما با فیلد زیپ کد یا zip code روبرو شده‌اید. به واقع برای ثبت نام در بسیاری از وب سایت‌ها و هر پلت فرمی که نیاز به اطلاعات کاربری داشته باشد، نیاز به وارد کردن zip code محل اقامت شما خواهد بود. در ادامه با وبلاگ مالتینا همراه باشید تا ببینیم این zip code چیست و در کشورهای مختلف، چه تفاوت هایی دارد. در این آموزش کاربردی که بسیاری از دوستان داشتن ، پس با گیفت مکس همراه باشید (خرید گیفت کارت | خرید giftcard)

کد پستی زیپ کد آمریکا -  گیفت مکس

زیپ کد آمریکا
زیپ کد چیست و چه کاربردی دارد؟
زیپ کد چیست؟
زیپ کد یا zip code از عبارت Zone Improvement Plan گرفته شده و به معنای کد خدمات پستی است. به این دلیل است که هر وب سایتی که نیاز به ارسال کالا یا محموله‌ای به آدرس شما داشته باشد، حتما پیشتر زیپ کد محل اقامت شما را دریافت خواهد کرد.

شما برای خرید کردن از وب سایت‌های خارجی، ساخت اپل آیدی، ثبت نام در لاتاری و غیره به zip code نیاز خواهید داشت.

zip code در حقیقت متعلق به ایالات متحده آمریکا بود، اما به عبارتی دیگر می‌توان زیپ کد ایران را نیز به شکلی معادل سازی شده، همان کدپستی تعریف شده‌ای دانست که روی کارت‌های ملی یا قبوض برق و گاز ما درج شده است. البته این کدپستی ایران مصرف داخلی داشته و در صورتی که لازم باشد zip code ایران را در وب سایت‌های خارجی درج کنید، بهتر است از پیش شماره ایران یعنی ۰۰۹۸ به اضافه پیش شماره شهر استفاده کنید. با این حساب zip code تهران را می‌توانید معادل ۰۰۹۸۲ وارد نمایید.

لازم به توضیح است که ایران دارای zip code نیست و در شرایطی که نیاز به وارد کردن zip code دارید، می‌توانید از الگوی بالا کمک بگیرید.

زیپ کد ایران برای ثبت نام در لاتاری
برای ثبت نام در لاتاری، می‌توانید ۰۰۹۸۲ را وارد کرده و یا ۵ رقم اول کدپستی درج شده در کارت ملی خود را در این قسمت وارد نمایید.

زیپ کد ایران
zip code ایران برای ثبت نام در لاتاری می تواند بخشی از کد پستی شما باشد.
مدل زیپ کد آمریکا
زیپ کد آمریکا در چهار ساختار دیده می‌شود:

زیپ کد آمریکا منحصر به فرد یا یکتا
این zip code مختص به دانشگاه‌ها، شرکت‌ها، مراکز دولتی، برج‌ها یا ساختمان‌های تجاری و مسکونی بزرگی است که تبادل آدرسی بالایی دارند. این درست شبیه به شماره‌های چهار رقمی است که در ایران برای چنین مراکزی داریم. در ایالات متحده آمریکا نیز به چنین مراکزی که تبادلات پستی بالاتری دارند، zip code یکتا و اختصاصی در نظر گرفته می‌شود. به طور مثال، زیپ کد ۲۰۵۰۵۰ متعلق به CIA یا همان آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا است. همین طور زیپ کد اطلاعات شهروندی فدرال در آتلانتا، زیپ کد ۸۱۰۰۹ دارد.

zip code جعبه پستی
نوع دیگر zip code در ایالات متحده آمریکا، zip code مختص جعبه پستی است. این نوع zip code جعبه پستی فقط برای جعبه‌های پستی آدرس دهی شده کاربرد دارد و در خصوص دیگر روش‌های ارسال کارایی نخواهد داشت. به طور مثال، زیپ کد مختص جعبه پستی ۲۲۳۱۳ برای جعبه‌های پستی در اداره مرکزی پست در الکسندریا ویرجینیا ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زیپ کد آمریکا

کد پستی زیپ کد آمریکا -  گیفت مکسzip code آمریکا مخصوص جعبه های پستی در ایالات و مناطق مختلف، متفاوت است.
زیپ کد های نظامی
zip code نظامی ایالات متحده آمریکا، نوعی از zip code است که به وسیله ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و ساختار و کاربرد نظامی دارد.

zip code استاندارد
این زیپ کد شکل استاندارد zip code بوده و با توجه به محدوده پستی کارایی دارد. به طور مثال در محدوده اطراف اداره پست مرکزی الکساندریا ویرجینا، زیپ کد ۲۲۳۱۴ برای تحویل‌های پستی کاری و خانگی، به عنوان zip code استاندارد کارایی دارد.

از سویی دیگر می‌توان zip code در ایالات متحده آمریکا را مطابق با مناطق جغرافیایی و ایالات‌های آن، تقسیم بندی کرد.

اگر به زیپ کدهای ایالات متحده آمریکا نگاه کنید، به یک عدد ۵ رقمی می‌رسید که رقم اول آن، مربوط به گروه خاصی از آمریکا است. پس از آن رقم دوم و سوم، به یک شهر اصلی مربوط می‌شود. در نهایت رقم‌های چهارم و پنجم، آدرس‌های اختصاصی‌تر را نشان می‌دهند.

به این ترتیب شهرستان‌های در یک ایالات، زیپ کدهایی با رقم دوم و سوم، یکسان دارد. در حالت کلی، سه رقم اول zip code آمریکا مرکز دسته‌بندی و توزیع پست در یک محدوده‌ امکانات مرکزی مقطعی (SCF) را برای یک ناحیه تعیین می‌کند. البته ممکن است یک SCF دارای بیش از یک کد سه رقمی باشد. برای نمونه، کدهای ۲۲۰، ۲۲۱، ۲۲۲ و ۲۲۳ مربوط به SCF ویرجینیای شمالی در مریفیلد است. برخی مناطق نیز به دلیل کمبود‌ها و موقعیت نامناسبی که نسبت به مرکز یک ناحیه دارند، ممکن است تحت یک منطقه‌ مجاورتی توسط SCF خدمات‌رسانی شوند. به واقع جمعیت این مناطق به اندازه‌ای نیست که قرار باشد یک SCF مستقل به آن‌ها اختصاص یابد.

از لحاظ جغرافیایی، بیشتر زیپ کدهای با شماره پایین که با صفر شروع می‌شوند، مربوط به منطقه نیو انگلند هستند. همچنین نواحی نیوجرسی، پورتریکو، جزایر یو‌.اس. ویرجین و همچنین آدرس‌های نظامی apo/fpo برای پرسنل مستقر در اروپا، آفریقا، جنوب غربی آسیا و کشتی‌های مستقر در آب‌ها مجاور این سرزمین‌ها، نیز جزو منطقه صفر زیپ کد به شمار می‌روند.

پایین‌ترین zip code مربوط به منطقه هولتس‌ولی نیویورک با شماره ۰۰۵۰۱ است که به صورت انحصاری برای برای مرکز خدمات درآمد داخلی ایالات متحده آمریکا به کار می‌رود. سایر مناطق دارای پایین‌ترین شماره zip code نیز عبارتند از:

اجونتاس پورتوریکو به شماره زیپ کد ۰۰۶۰۱، آگاوام ماساچوست به شماره زیپ کد ۰۱۰۰۱، امهرست ماساچوست به شماره‌های ۰۱۰۰۲ برای پست شهری و ۰۱۰۰۳ برای دانشگاه امهرست ماساچوست.

زیپ کد آمریکا
zip code آمریکا از الگوی خاصی در شکل گرفتن برخوردار است که در نهایت به یک عدد ۵ رقمی می رسد.
سپس زیپ کدها افزایش پیدا می‌کنند. سایر زیپ کدها عبارتند از:

۰۲۱۱۵ برای بوستون، ۱۰۰۰۱ برای نیویورک، ۱۹۱۰۳ برای فیلادلفیا، ۲۰۰۰۸ برای واشینگتون دی.سی.، ۳۰۳۰۳ برای آتلانتا و ۳۳۳۱۳۰ برای میامی، ۴۰۲۰۲ برای لوییزویل، ۵۰۳۰۹ برای دس ماینس، ۶۰ ۶۰۱ برای شیکاگو، ۷۷۰۶۳ برای هوستون، ۸۰۲۰۲ برای دنور، ۹۴۱۱۱ برای سانفرانسیسکو، ۰۸۱۰۱ برای سیاتل و ۹۹۹۵۰ برای کت‌چیکان آلاسکا که دارای بالاترین zip code است.

همین طور بخوانید:

AWS آمازون چیست؟ آشنایی با سرویس رایانش ابری آمازون

استفاده از زیپ کد آمریکا در آمازون
با توجه به این که زیپ کد آمریکا در آمازون فعال بوده و با وارد کردن این زیپ کد، کلیه امکانات و قیمت‌ها به صورت کامل و صحیح نمایش داده می‌شوند، توصیه می‌کنیم که برای خرید از مالتینا و افزونه آن در گوگل کروم، به عنوان بهترین راه رسمی خرید از آمازون در ایران، زیپ کد آمریکا را در آمازون وارد نمایید.

به واقع با وارد کردن zip code آمریکا در وب سایت آمازون، می‌توانید تمامی کالاها را مشاهده نمایید و هیچ گونه محدودیتی در نمایش کالاهای آمازون برایتان وجود نخواهد داشت.

در نهایت برای استفاده از زیپ کد و یا هر آدرسی در خرید گیفت کارتهای قانونی پیشنهاد ما گیفت مکس میباشد ، تضمین کمترین نرخ خرید گیفت کارت قانونی در بین تمامی سایتهای ایرانی منتخب فروش گیفت کارت .

مقالات مرتبط
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡

بتازگی باتوجه به سیاستهای گوگل پلی در زمینه احراز هویت کاربران و کسانی که اقدام به ریدیم و شارژ اکانت خود با گیفت کارتهای گوگل پلی میکنند تدابیر سخت گیرانه تری رو اعمال میکند در این آموزش بسیار کاربردی و ضروری با گیفت مکس سایت تخصصی خرید گیفت کارت گوگل پلی همراه باشید. ربات های […]

آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس
آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس

اگر کنسول ایکس باکس وان را در اختیار دارید و می‌خواهید بازی‌های مختلف را به صورت قانونی خریداری کنید، باید از دو روش خرید بازی‌ها به صورت فیزیکی یا خرید آن‌ها به صورت دیجیتالی استفاده کنید. در این میان، خرید دیجیتالی بازی‌ها مستلزم شارژ اکانت ایکس باکس وان با استفاده از گیفت کارت ایکس باکس […]

آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend
آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend

گیفت کارت Apex Legends چیست و چه کاربردی دارد ! برای معرفی گیفت کارت Apex Legends لازم است با این بازی آشنایی داشته باشید. این محصول یک بازی آنلاین رایگان اول شخص در ژانر تیراندازی و جنگی است که در سال 2019 رونمایی شد. ماجرای بازی شامل رقابت 20 گروه سه نفره یا 30 گروه دو نفره […]

هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید
هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید

سایت Twitch (توییچ) چیست ؟ این سوالی است که گیمرهای تازه کار از خود می‌پرسند. توییچ در واقع یک سایت پخش زنده‌ (streaming) است که کاربران امکان کسب درآمد دلاری خود در این سایت داشته باشند. اگر شما استعداد و توانایی بالایی در گیمینگ (gaming) دارید، این سایت مکان مناسبی است تا بتوانید با نشان دادن توانایی و ترفند‌های […]

⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country  در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡
⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡

بتازگی باتوجه به حساسیت بسیار بالای گوگل به نوع اکانت  گوگل استفاده شده در پنل کاربری  حساسیت یا سیستم احراز هویت سخت گیرانه ای را برای درصدی از کاربران مشکوک اعمال کرده که مشکلاتی را برای کاربرای ایرانی ایجاد کرده بنحوی که یا امکان ریدیم یا شارژ گیفت کارت میسر نبوده یا بعد از شارژ […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *