×
شارژ نشدن دسته PS4 و  راهکار برای حل این مشکل

تاریخ انتشار :

اشتـــراک گـــذاری مطلب

شارژ نشدن دسته PS4 و راهکار برای حل این مشکل

کی از عمده مشکلات گیمرهای پلی استیشن ۴ ، شارژ نشدن دسته PS4 در مواقع مختلف است. در این مقاله سعی داریم برای حل این مشکل راهکارهایی ساده و قابل انجام ارائه کنیم.

در صورتی که شما نیز با وصل کردن سیم شارژ ئسته پلی استیشن ۴ خود به کنسول یا پاوربانک متوجه شدید که چراغ شارژ آن خاموش بوده و دسته شارژ نمی شود، بدانید که تنها نیستید و بسیاری گیمرهای دیگر در سرتاسر دنیا نیز با مشکل شارژ نشدن دسته PS4 دست به گریبان هستند. این مشکل گاه به دلایلی ساده و پیش پا افتاده به وجود آمده و در پاره ای اوقات نیز دلایلی بزرگتری نظیر مشکل سخت افزاری دارد. در این مقاله سعی داریم پنج راهکار مختلف برای مشکل شارژ نشدن دسته PS4 ارائه دهیم.

 

img_5a503449d171d -گیفت مکس

شارژ نشدن دسته PS4 و راهکارهای حل آن

 

روش اول: ریست کردن دسته

در صورتی که با مشکل شارژ نشدن دسته PS4 روبرو هستید، به عنوان نخستین راهکار می توانید ریسک کردن دسته را امتحان کنید. این روش برای مواقعی که شارژ نشدن به دلیل اختلال سخت افزاری خود دسته باشد، مفید است. به منظور ریست کردن دسته مراحل زیر را دنبال نمایید:

۱- کلید Reset در پشت دسته پلی استیشن ۴ را پیدا کنید. این کلید همانگونه که در تصویر زیر پیداست، به شکل حفره ای کوچک در پشت دسته و زیر کلید L2 نمایان است.

img_5a503f4b68e7f -گیفت مکس

۲- یک عدد خلال دندان یا وسیله مشابه را پیدا کرده و درون این حفره فرو کنید. پس از فرو کردن، کلید را برای لحظاتی لمس کرده و اندکی بعد رها کنید.

۳- پس از انجام مرحله ۲ ، دسته به طور کامل ریست شده و مجددا راه اندازی خواهد شد. پس از روشن شدن مجدد دسته، بار دیگر شارژ کردن دسته را امتحان کنید.

روش دوم: شارژ کردن دسته به صورت برعکس!

ممکن است فکر کنید پیشنهاد شارژ کردن دسته پلی استیشن ۴ به صورت وارونه خرافاتی و یا مسخره باشد! با این حال بدون شک از شنیدن تعداد افرادی که با همین ترفند ساده موفق به شارژ دسته خود شده اند، تعجب خواهید کرد. برای این کار تنها کافیست دسته پلی استیشن ۴ خود را به صورت سر و ته گرفته و شارژر را به آن متصل کنید!

روش سوم: چک کردن کابل های شارژ دسته PS4

img_5a504e5686cb2 -گیفت مکس

یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن دسته PS4 می تواند وجود مشکل در کابل یو اس بی شارژ باشد که شناسایی خرابی آن چندان ساده نیست. به منظور چک کردن سلامت کابل شارژر دسته خود می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

۱- در صورتی که دسته دیگری در اختیار دارید، آن را با همین کابل شارژر شارژ نمایید.

۲- طبیعتا در صورتی که دسته ای دیگر به کمک کابل شارژر شما شارژ شود، مشکل از کابل نبوده و باید به سراغ مرحله بعدی بروید. اما در صورتی که این کابل قادر به شارژ هیچ دسته دیگری نباشد، مشکل از کابل خواهد بود.

۳- دقت کنید که برخی کابل ها دارای تعداد کانکتورهای یکسانی هستند، اما مشخصات سخت افزاری متفاوتی دارند. همین امر گاهی باعث می شود که قادر به شارژ دسته خود با استفاده از شارژرهایی غیر از نمونه اوریجینال سونی نباشید. بنابراین توصیه می کنیم که برای شارژ دسته پلی استیشن خود همواره از کابل اصلی سونی استفاده کنید.

روش چهارم: چک کردن پورت شارژر دسته PS4

همانند کابل معیوب، پورت شارژر معیوب نیز می تواند از دلایل عمده شارژ نشدن دسته PS4 باشد. برای چک کردن پورت شارژ دسته خود نیز می توانید مراحلی مشابه روش سوم را پیش بگیرید. بدین صورت که اقدام به شارژ یک دسته دیگر با استفاده از یک کابل سالم نمایید. در صورتی که شارژ دسته دیگر به درستی انجام شد، مشکل از مشکل از پورت شارژر دسته تان است و می بایست نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. دقت کنید که تعویض پورت شارژر دسته کار چندان ساده ای نبوده و می بایست توسط تعمیرکار حرفه ای انجام شود.

روش پنجم: تعویض باتری دسته PS4

در صورتی که هیچ یک از روش هایی که در بالا گفتیم کارساز واقع نشد و مشکل شارژ نشدن دسته PS4 همچنان پابرجا بود، شاید وقت آن فرارسیده که باتری دسته خود را تعویض کنید. در صورتی که دسته خود را برای مدتی طولانی در اختیار داشته و از آن استفاده می کرده اید، ممکن است توانایی نگهداری شارژ آن تحلیل رفته باشد. به همین دلیل تعویض باتری دسته ممکن است راهکار نهایی شما برای رفع مشکل شارژ نشدن دسته تان باشد. همانند پورت شارژر، تعویض باتری دسته نیز می بایست توسط افراد آشنا و متخصص انجام شود.

نکته: تعویض باتری دسته PS4 باعث از بین رفتن گارانتی دسته نحواهد شد.

همانگونه که در مقاله بالا مطالعه فرمودید، پنج روش ساده برای رفع مشکل شارژ نشدن دسته PS4 ارائه شد. آیا این روش ها برای شما مفید واقع شد؟ چه روش دیگری را برای حل مشکل شارژ نشدن دسته PS4 در ذهن دارید؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

خرید گیفت کارت پلی استیشن از فروشگاه گیفت گیفت

برای خرید دیجیتالی بازی و محتوای مربوط از فروشگاه پلی استیشن به خرید اعتبار از طریق گیفت کارتهای PSN نیاز خواهید داشت.

برای خرید گیفت کارت PSN با مناسب ترین قیمت می توانید به فروشگاه گیفت مکس سر بزنید.

علاوه بر این برای آگاهی از تخفیف گیفت کارت های متنوع می توانید در کانال گیفت مکس در شبکه های اجتماعی عضو شوید.

مقالات مرتبط
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡

بتازگی باتوجه به سیاستهای گوگل پلی در زمینه احراز هویت کاربران و کسانی که اقدام به ریدیم و شارژ اکانت خود با گیفت کارتهای گوگل پلی میکنند تدابیر سخت گیرانه تری رو اعمال میکند در این آموزش بسیار کاربردی و ضروری با گیفت مکس سایت تخصصی خرید گیفت کارت گوگل پلی همراه باشید. ربات های […]

آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس
آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس

اگر کنسول ایکس باکس وان را در اختیار دارید و می‌خواهید بازی‌های مختلف را به صورت قانونی خریداری کنید، باید از دو روش خرید بازی‌ها به صورت فیزیکی یا خرید آن‌ها به صورت دیجیتالی استفاده کنید. در این میان، خرید دیجیتالی بازی‌ها مستلزم شارژ اکانت ایکس باکس وان با استفاده از گیفت کارت ایکس باکس […]

آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend
آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend

گیفت کارت Apex Legends چیست و چه کاربردی دارد ! برای معرفی گیفت کارت Apex Legends لازم است با این بازی آشنایی داشته باشید. این محصول یک بازی آنلاین رایگان اول شخص در ژانر تیراندازی و جنگی است که در سال 2019 رونمایی شد. ماجرای بازی شامل رقابت 20 گروه سه نفره یا 30 گروه دو نفره […]

هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید
هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید

سایت Twitch (توییچ) چیست ؟ این سوالی است که گیمرهای تازه کار از خود می‌پرسند. توییچ در واقع یک سایت پخش زنده‌ (streaming) است که کاربران امکان کسب درآمد دلاری خود در این سایت داشته باشند. اگر شما استعداد و توانایی بالایی در گیمینگ (gaming) دارید، این سایت مکان مناسبی است تا بتوانید با نشان دادن توانایی و ترفند‌های […]

⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country  در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡
⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡

بتازگی باتوجه به حساسیت بسیار بالای گوگل به نوع اکانت  گوگل استفاده شده در پنل کاربری  حساسیت یا سیستم احراز هویت سخت گیرانه ای را برای درصدی از کاربران مشکوک اعمال کرده که مشکلاتی را برای کاربرای ایرانی ایجاد کرده بنحوی که یا امکان ریدیم یا شارژ گیفت کارت میسر نبوده یا بعد از شارژ […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *