×
راهنمای خرید Xbox One X و هر چیزی که لازم است بدانید

تاریخ انتشار :

اشتـــراک گـــذاری مطلب

راهنمای خرید Xbox One X و هر چیزی که لازم است بدانید

کنسول جدید ایکس‌باکس مایکروسافت که بازی‌های ایکس‌باکس وان را در حالت 4K به سادگی آب خوردن اجرا می‌کند و به گفته‌ی مایکروسافت و متخصصین، «قوی‌ترین کنسول بازار» است. این کنسول قدرتمند که تقریبا یک سال بعد از کنسول مشابه سونی یعنی «پلی‌استیشن 4 پرو» عرضه می‌شود، می‌تواند همه‌ی معادلات را بر هم بزند و قلمرو گیمینگ را به نفع مایکروسافت گسترش دهد. در این مطلب شما همه‌ی چیزهایی که لازم است در مورد این کنسول بدانید را خواهید خواند. با گیفت مکس (سایت تخصصی فروش گیفت کارت ارزان | گیفت کارت قانونی | بهترین قیمت خرید گیفت کارت در ایران ) همراه باشید.

ایکس‌باکس وان ایکس چیست؟

کنسول قدرتمند مایکروسافت که تا پیش از این با نام پراجکت اسکورپیو شناخته می‌شد. «ایکس‌باکس وان ایکس» را امسال مایکروسافت در E3 رسما معرفی کرد و می‌دانیم که کنسول مایکروسافت است که قدرت اجرای بازی‌ها را در وضوح تصویر 4K و بیشتر خواهد داشت. برتری‌های گرافیکی بازی‌ها در حالتی که با این کنسول اجرا می‌شوند زیاد و برای برخی بازی‌ها منحصر به فرد است. لیست بازی‌های بهینه‌شده برای ایکس‌باکس وان ایکس را این‌جا بخوانید. به زودی مطالبی تخصصی در این باره در گیم نیوز خواهید خواند. این‌جا می‌توانید همه‌ی اطلاعات مورد نیاز فنی و نیمه تخصصی را در مورد این کنسول بخوانید.

مشخصات فنی ایکس‌باکس وان ایکس؟
  • CPU: x86-64 2.3GHz 8-core AMD custom CPU
  • GPU: 6 TFLOPS, AMD Radeon-based graphics clocked at 1172MHz with 40 compute units
  • Memory: 12GB GDDR5
  • Storage size: 1TB HDD
  • External dimensions: 30x24x6 cm/11.8×9.4×2.3 in
  • Weight: 8.4 lbs/3.8 kg
  • Optical drive: 4K UHD Blu-ray
  • Input/Output: Power, HDMI 2.0b out, HDMI 1.4b in, three USB 3.0 ports, IR out, S/PDIF, gigabit Ethernet
  • Networking: IEEE 802.11ac dual band (5GHz and 2.4Ghz), 2×2 wireless Wi-Fi with Wi-Fi Direct
  • Power consumption: 245W
آیا ایکس‌باکس‌ وان ایکس از پلی‌استیشن 4 پرو قوی‌تر است؟

روی کاغذ، ایکس‌باکس وان ایکس کنسول قدرتمندتری است. در حالی که هر دو کنسول از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای استفاده می‌کنند که ساخت شرکت AMD است، پردازنده‌ی کنسول مایکروسافت 200 مگاهرتز کلاک بیشتری نسبت به کنسول سونی دارد. ایکس باکس وان ایکس با 2.3 گیگاهرتز و پلی‌استیشن 4 پرو با 2.1 گیگاهرتز قدرت پردازنده‌های مرکزی، برای هم شاخ و شانه می‌کشند.

از نظر پردازنده‌ی گرافیکی آن‌چه ایکس‌باکس وان پیشنهاد می‌دهد، قدرتی شش ترافلاپی دارد که 1.8 ترافلاپ بیشتر از کنسول سونی است. ایکس‌باکس وان ایکس همچنین 12 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 دارد در حالی که پلی‌استیشن 4 پرو 8 گیگابایت حافظه GDDR5 دارد که در کنار یک گیگابایت رم DDR3 قرار می‌گیرد. ایکس باکس وان ایکس همچنین یک درایو نوری 4K برای خواندن دیسک‌های بلوری دارد که پلی‌استیشن 4 پرو ندارد.

آیا بازی‌های ایکس‌باکس وان روی ایکس باکس وان ایکس اجرا می‌شوند؟

بله، کنسول ایکس‌باکس وان ایکس از تمام بازی‌های ایکس‌باکس وان پشتیبانی می‌کند. به علاوه تمام لوازم جانبی سخت‌افزاری ایکس‌باکس وان هم با این کنسول هماهنگ هستند که شامل کنترلرها، هدست‌ و دیگر چیزها می‌شود.

آیا بازی‌های اختصاصی ایکس‌باکس وان ایکس وجود دارند که روی ایکس‌باکس وان اصلی اجرا نشوند؟

خیر. مایکروسافت تاکید کرده است که همه‌ی بازی‌ها در هر دو کنسول اجرا می شوند و این شامل همه‌ی عناوینی که در آینده عرضه می‌شوند خواهد شد.

ایکس‌باکس وان ایکس عضو کدام نسل از کنسول‌های بازی است؟

مایکروسافت کنسول ایکس‌باکس وان ایکس را از خانواده‌ی ایکس باکس وان می‌داند، بنابراین باید آن را کنسول نسل هشتم به حساب آورد.

آیا بازی‌های ایکس‌باکس وان اصلی، در ایکس باکس وان ایکس با بهبودها و پیشرفت‌های گرافیکی مواجه می‌شوند؟

بله. مایکروسافت اعلام کرده است که طراحی سخت‌افزاری ایکس باکس وان ایکس به گونه‌ای بوده است که این اجازه را به بازی‌های ایکس باکس وان می‌دهد تا با پیشرفت‌های گرافیکی نظیر فیلترینگ آنیسوتروپیک و یا زمان کمتر بارگذاری در این کنسول اجرا شوند. این شرکت همچنین اذعان کرده که بازی‌ها در این کنسول با نرخ فریم متغیر اجرا می شوند و وضوح تصویر بیشتری دارند. به علاوه، مایکروسافت به بازی‌سازان اجازه می‌دهد که بازی‌های قبلا منتشر شده‌ی خود را دستخوش تغییر کرده و به‌روزرسانی‌هایی برای آن‌ها منتشر کنند. بدین صورت همه‌ی بازی‌ها، چه آن‌ها که قبلا منتشر شده‌اند و چه بازی‌های آینده، می‌توانند از مزیت‌های ایکس‌باکس وان ایکس استفاده کنند.

بازی‌هایی که برای این کنسول بهینه شده‌اند، با برچسب «بهینه‌شده برای ایکس‌باکس وان ایکس» بر روی جعبه نشان شده‌اند.

آیا ایکس‌باکس وان ایکس از حافظه‌ی اس‌اس‌دی استفاده می‌کند؟

خیر. ایکس‌باکس وان ایکس از هارد دیسک استفاده میکند، اما مایکروسافت اعلام کرده است که این دیسک سخت، پنجاه درصد سریع‌تر از سخت‌افزار استفاده شده در ایکس‌باکس وان معمولی است که سرعت 5400 RPM دارد. شما می‌توانید البته از طریق USB به این کنسول هارد اضافه کنید که می‌تواند حافظه‌ی اس‌اس‌دی باشد.

 

آیا ایکس‌باکس وان ایکس از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند؟

بله. مایکروسافت اعلام کرده است که ایکس‌باکس وان ایکس از فناوری واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت در کنفرانس خود در E3 2016 این موضوع را اعلام کرده بود، گرچه از آن در E3 2017 صحبتی به میان نیامد. اطلاعات بیشتر در این باره متعاقبا اعلام خواهد شد.

آیا ایکس باکس وان ایکس از وضوح تصویر 4K واقعی پشتیبانی می‌کند؟

بله. وضوح تصویر 4K واقعی (3840x2160p) در ایکس‌باکس وان ایکس کاملا پشتیبانی می‌شود. اما این کنسول برای اجرای بی‌دردسر برخی بازی‌های سنگین‌تر (از لحاظ گرافیکی) از فناوری «چکربورد رندرینگ» (checkerboard rendering) استفاده می‌کند. برخی از موارد گرافیکی از جمله وضوح تصویر، نسبت به بازی‌ها متغیر خواهد بود.

4K دقیقا چیست؟

در بازار به وضوح تصویری که در جهت افقی 3840 پیکسل و در جهت عمودی 2160 پیکسل تصویر سازی می‌کند، 4K می‌گویند. این وضوح تصویر 4 برابر فول‌اچ‌دی یا همان 1080p است.

آیا ایکس‌باکس وان ایکس از HDR پشتیبانی می‌کند؟

بله. کنسول مایکروسافت از این فناوری هم پشتیبانی می‌کند. شما برای استفاده از این قابلیت باید یک تلویزیون HDR داشته باشید تا تمام مزیت‌های آن را مشاهده کنید. به علاوه، بازی‌ها نیز باید به طور خاص از این قابلیت پشتیبانی کنند.

آیا برای استفاده از ایکس‌باکس وان ایکس باید تلویزیون 4K یا HDR داشته باشیم؟

نه الزاما. اما برای این‌که همه‌ی مزیت‌های کنسول به این قدرتمندی را احساس کنید، بدون داشتن یک تلویزیون 4K یا HDR نمی‌شود.

 آیا استفاده از ایکس‌باکس وان ایکس با تلویزیون 1080p معمولی حسنی دارد؟

بله. مایکروسافت ایکس‌باکس وان ایکس را طوری طراحی کرده است که به طور پیش‌فرض و بدون توجه به تلویزیون، برخی موارد مهم گرافیکی را فعال می‌کند. به طور مثال همان کوتاه‌تر شدن مدت بارگذاری بازی‌ها، یا فعال شدن سوپر سمپلنینگ، که به وسیله‌ی آن، بازی‌ها با بالاترین تنظیمات ممکن پردازش می‌شوند و سپس به وضوح تصویر 1080 تقلیل می‌یابند، بدین ترتیب، تصویر واضح‌تری به دست می‌آید.

ایکس‌باکس وان ایکس چه اندازه است؟

ابعاد 30 در 24 در 6 سانتی‌متر کنسول مایکروسافت، آن را تبدیل به کوچک‌ترین کنسول مایکروسافت تا به امروز کرده است.

وزن این کنسول چقدر است؟

ایکس باکس وان ایکس با این‌که نسبت به کنسول ایکس‌باکس وان معمولی بسیار کوچک‌تر است، اما وزن بیشتری دارد. این کنسول 0.6 پوند سنگین‌تر از کنسول ایکس‌باکس وان است و با وزن 8.4 پوندی خود 2 پوند از ایکس‌باکس وان اس سنگین‌تر است.

آیا می‌توان ایکس‌باکس وان ایکس را در حالت ایستاده قرار داد؟

بله. البته برای این کار باید حتما پایه‌ی جداگانه خریداری کنید. اگر نسخه‌ی مخصوص «اسکوپیو ادیشن» را خریداری کنید، یک پایه‌ی حالت ایستاده به رایگان دریافت خواهید کرد.

باید منتظر بود و دید میزان فروش این کنسول در جهان و ایران به چه اندازه می‌رسد و بعد در مورد موفقیت آن اظهار نظر کرد. تا این‌جای کار مایکروسافت در این نسل از رقیب سنتی خود عقب است و باید دید آیا عرضه‌ی این کنسول پرقدرت و البته گران، به کمک این شرکت می‌آید یا آن را به سمت تعطیلی بخش گیمینگ سوق می‌دهد؟

امیدواریم این مطلب مورد قبول شما خواننده گرامی واقع شده باشد برای تهیه انواع گیفت کارت این کنسول بازی  میتوانید از سایت ما گیفت مکس (سایت تخصصی فروش گیفت کارت | بهترین قیمت گیفت کارت در ایران  |تضمین ارزان ترین قیمت گیفت کارت در بین تمامی سایتهای ایرانی) بصورت تحویل آنی و اتومات خریداری نمائید  فروشگاه گیفت مکس دارای نماد اعتماد اینماد با خیال راحت خریدای نمائید .

مقالات مرتبط
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡

بتازگی باتوجه به سیاستهای گوگل پلی در زمینه احراز هویت کاربران و کسانی که اقدام به ریدیم و شارژ اکانت خود با گیفت کارتهای گوگل پلی میکنند تدابیر سخت گیرانه تری رو اعمال میکند در این آموزش بسیار کاربردی و ضروری با گیفت مکس سایت تخصصی خرید گیفت کارت گوگل پلی همراه باشید. ربات های […]

آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس
آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس

اگر کنسول ایکس باکس وان را در اختیار دارید و می‌خواهید بازی‌های مختلف را به صورت قانونی خریداری کنید، باید از دو روش خرید بازی‌ها به صورت فیزیکی یا خرید آن‌ها به صورت دیجیتالی استفاده کنید. در این میان، خرید دیجیتالی بازی‌ها مستلزم شارژ اکانت ایکس باکس وان با استفاده از گیفت کارت ایکس باکس […]

آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend
آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend

گیفت کارت Apex Legends چیست و چه کاربردی دارد ! برای معرفی گیفت کارت Apex Legends لازم است با این بازی آشنایی داشته باشید. این محصول یک بازی آنلاین رایگان اول شخص در ژانر تیراندازی و جنگی است که در سال 2019 رونمایی شد. ماجرای بازی شامل رقابت 20 گروه سه نفره یا 30 گروه دو نفره […]

هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید
هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید

سایت Twitch (توییچ) چیست ؟ این سوالی است که گیمرهای تازه کار از خود می‌پرسند. توییچ در واقع یک سایت پخش زنده‌ (streaming) است که کاربران امکان کسب درآمد دلاری خود در این سایت داشته باشند. اگر شما استعداد و توانایی بالایی در گیمینگ (gaming) دارید، این سایت مکان مناسبی است تا بتوانید با نشان دادن توانایی و ترفند‌های […]

⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country  در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡
⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡

بتازگی باتوجه به حساسیت بسیار بالای گوگل به نوع اکانت  گوگل استفاده شده در پنل کاربری  حساسیت یا سیستم احراز هویت سخت گیرانه ای را برای درصدی از کاربران مشکوک اعمال کرده که مشکلاتی را برای کاربرای ایرانی ایجاد کرده بنحوی که یا امکان ریدیم یا شارژ گیفت کارت میسر نبوده یا بعد از شارژ […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *