×
ارور SU-42481-9 پلی استیشن ۴ و راه حل این مشکل

تاریخ انتشار :

اشتـــراک گـــذاری مطلب

ارور SU-42481-9 پلی استیشن ۴ و راه حل این مشکل

ارور SU-42481-9 پلی استیشن ۴ یکی از اصلی ترین ارورهاییست که گیمرها به هنگام دانلود یا نصب فایل آپدیت بر روی کنسول با آن روبرو می شوند.

یکی از اصلی ترین کدهای ایرادی که گیمرهای PS4 به هنگام تلاش برای آپدیت کنسولشان با آن روبرو می شوند، ارور SU-42481-9 پلی استیشن ۴ است که برای نخستین بار در اوایل سال ۲۰۱۸ مشاهده شده و از آن زمان نیز پابرجاست. مسئولین بخش پشتیبانی سونی کمی پس از رسیدن گزارش های مربوط به ارور SU-42481-9 اقدام به رفع آن نموده و پیشنهاداتی را به گیمرهای این کنسول ارائه داده اند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

دلیل رخ دادن ارور SU-42481-9 برای پلی استیشن ۴ چیست؟

گیمرهای کنسول PS4 از روبرو شدن با ارور SU-42481-9 بر روی کنسول خود تنها در زمان متصل شدن به PSN یا یا به روز رسانی کنسول خود خبر داده اند. بر همین اساس سرمنشا اصلی رخ دادن ارور SU-42481-9 پلی استیشن ۴ را می توان موارد زیر دانست:

  • فایل های موقت خراب: در پاره ای از اوقات فایل های موقتی بنابه دلایلی خراب شده و امکان استفاده از آن ها برای به روز رسانی صحیح پلی استیشن ۴ وجود ندارد. این امر یکی از دلایلی است که ممکن است ارور SU-42481-9 را بر روی این کنسول ایجاد کند.
  • فایل های آپدیت خراب: یکی دیگر از دلایل رخ دادن ارور SU-42481-9 پلی استیشن ۴ نیز می توان به خراب بودن فایل های آپدیت مورد استفاده این کنسول برگردد که امکان بروزرسانی صحیح را از آن می گیرد.

پیش از بررسی روش های رفع ارور SU-42481-9 پلی استیشن ۴ مطمئن شوید که اطلاعات اشتراک PSN خود را به طور کامل در اختیار دارید، چراکه ممکن است به آن ها نیاز پیدا کنید.

روش های رفع ارور SU-42481-9 در پلی استیشن ۴

روش اول: راه اندازی مجدد کنسول (Power Cycle)

یکی از مهم ترین و مفیدترین روش های مقابله با هر اروری در کنسول پلی استیشن ۴ عمل Power Cycle کردن کنسول است. Power Cycle کردن به معنای خاموش کردن کامل کنسول، قطع اتصال آن به برق و بوت کردن مجدد آن است که منجر به رفع برخی ایرادات جزیی نرم افزاری آن خواهد شد. برای این منظور مراحل زیر را در کنسول پلی استیشن ۴ خود انجام دهید:

۱- با استفاده از کلید Power در قسمت جلوی کنسول خود اقدام به خاموش کردن معمولی آن نمایید.

۲- پس از اینکه کنسول به طور کامل خاموش شد، کابل برق را از پشت آن کشیده و از متصل نبودن آن به برق اطمینان حاصل کنید.

۳- در حالتی که کنسول خاموش است، کلید Power را فشرده و به مدت پنج دقیقه پایین نگاه دارید. بدین ترتیب می توانید از تخیله کامل برق کنسول اطمینان حاصل کنید.

۴- پس از انجام موفقیت آمیز مرحله ۳ ، پنج الی ده دقیقه صبر کنید و پس از آن کنسول را به برق متصل نموده و آن را روشن کنید. در صورتی که ارور SU-42481-9 پلی استیشن ۴ شما به دلایل ساده ای نظیر اختلالات نرم افزاری به وجود آمده باشد، ممکن است مشکلتان با انجام این کار رفع شود.

روش دوم: بازسازی دیتابیس از طریق Safe Mode

ps4-error-code-su-42481-9-1-1 -گیفت مکس

اگر ارور SU-42481-9 پلی استیشن ۴ پس از Power Cycle کردن نیز پابرجا بود، ممکن است اختلال در دیتابیس کنسول باعث به وجود آمدن آن شده باشد. در این شرایط راه اندازی مجدد کنسول در مد Safe Mode و بازسازی دیتابیس آن در این مد ممکن است مشکل را برطرف نماید. برای این منظور می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

۱- کنسول پلی استیشن ۴ خود را ریستارت کنید.

۲- دسته پلی استیشن ۴ را به کمک سیم به کنسول متصل نمایید.

۳- کلید Power روی کنسول را فشار داده و چندین ثانیه پایین نگه دارید. پس از شنیدن دومین صدای بیپ آن را رها کنید.

۴- اکنون کلید PS بر روی کنترلر خود را فشار دهید تا Safe Mode کنسول پلی استیشن ۴ نمایش داده شود.

۵- در این مرحله گزینه Rebuild Database را انتخاب کنید تا اگر مشکلی در دیتابیس فریمور کنسول وجود دارد رفع شود.

 

روش سوم: آپدیت دستی کنسول

در صورتی که با استفاده از هیچ یک از دو روش بالا موفق به رفع ارور SU-42481-9 پلی استیشن ۴ نشدید، می توانید به روزرسانی دستی کنسول را امتحان کنید. برای انجام این کار توصیه می کنیم راهنمای آپدیت نرم افزاری PS4 را که در بخش آموزش گیفت مکس  موجود است، به طور دقیق مطالعه نموده و مرحله به مرحله انجام دهید.

روش چهارم: بازگرداندن کنسول به تنظیمات کارخانه

ps4-error-code-su-42481-9-1-2 -گیفت مکس

یکی از روش های دیگری که کاربران برای رفع مشکل ارور SU-42481-9 پیشنهاد داده اند، بوت کردن کنسول با تنظیمات کارخانه است. نکته بسیار مهم در این خصوص این است که با بازگرداندن PS4 به تنظیمات کارخانه، همه یا بخشی از اطلاعات ذخیره شده بر روی کنسول از بین خواهند رفت، بنابراین دقت کنید که پیش از امتحان روش چهارم حتما از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. به منظور بازگردانی کنسول به تنظیمات کارخانه، دقیقا مشابه با آنچه در روش دوم گفته شد، وارد حالت Safe Mode شوید و از آنجا گزینه Initialize PS4 یا Initialize PS4 (Reinstall System Software) را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡

بتازگی باتوجه به سیاستهای گوگل پلی در زمینه احراز هویت کاربران و کسانی که اقدام به ریدیم و شارژ اکانت خود با گیفت کارتهای گوگل پلی میکنند تدابیر سخت گیرانه تری رو اعمال میکند در این آموزش بسیار کاربردی و ضروری با گیفت مکس سایت تخصصی خرید گیفت کارت گوگل پلی همراه باشید. ربات های […]

آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس
آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس

اگر کنسول ایکس باکس وان را در اختیار دارید و می‌خواهید بازی‌های مختلف را به صورت قانونی خریداری کنید، باید از دو روش خرید بازی‌ها به صورت فیزیکی یا خرید آن‌ها به صورت دیجیتالی استفاده کنید. در این میان، خرید دیجیتالی بازی‌ها مستلزم شارژ اکانت ایکس باکس وان با استفاده از گیفت کارت ایکس باکس […]

آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend
آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend

گیفت کارت Apex Legends چیست و چه کاربردی دارد ! برای معرفی گیفت کارت Apex Legends لازم است با این بازی آشنایی داشته باشید. این محصول یک بازی آنلاین رایگان اول شخص در ژانر تیراندازی و جنگی است که در سال 2019 رونمایی شد. ماجرای بازی شامل رقابت 20 گروه سه نفره یا 30 گروه دو نفره […]

هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید
هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید

سایت Twitch (توییچ) چیست ؟ این سوالی است که گیمرهای تازه کار از خود می‌پرسند. توییچ در واقع یک سایت پخش زنده‌ (streaming) است که کاربران امکان کسب درآمد دلاری خود در این سایت داشته باشند. اگر شما استعداد و توانایی بالایی در گیمینگ (gaming) دارید، این سایت مکان مناسبی است تا بتوانید با نشان دادن توانایی و ترفند‌های […]

⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country  در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡
⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡

بتازگی باتوجه به حساسیت بسیار بالای گوگل به نوع اکانت  گوگل استفاده شده در پنل کاربری  حساسیت یا سیستم احراز هویت سخت گیرانه ای را برای درصدی از کاربران مشکوک اعمال کرده که مشکلاتی را برای کاربرای ایرانی ایجاد کرده بنحوی که یا امکان ریدیم یا شارژ گیفت کارت میسر نبوده یا بعد از شارژ […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *