بک آپ کد استیم گارد چیست؟ استیم برای امنیت بیشتر، راه جدیدی برای استیم گارد ایجاد کرد و آن، استفاده از گارد موبایل بود. به این صورت که کاربران باید با نصب و لاگین در برنامه موبایل استیم، کد استیم گارد را دریافت کنند. این کد فقط به مدت کوتاهی قابل مشاهده است و سپس تغییر می کند. با این روش، افراد کلاه بردار حتی اگر علاوه بر یوزر نیم و پسورد، ایمیل فرد را داشتند نیز نمی توانستند وارد اکانت شوند. (حتی اگر اینترنت شما قطع باشد نیز می توانید از طریق استیم موبایل گارد خود را مشاهده کنید!)
علاوه بر امنیت بیشتر گارد موبایل، شما برای فعالیت در مارکت، باید گارد موبایل را فعال کرده باشید و قادر نیستید بدون گارد موبایل در مارکت خرید و فروشی داشته باشید (حتی اگر اکانت شما لیمیت نباشد)
یکی دیگر از ویژگی های استیم گارد موبایل، امکان دریافت بک آپ کد است. با هربار اقدام برای دریافت بک آپ کد، به شما 30 کد گارد یک بار مصرف داده می شود که می توانید در هر زمانی، از آنها برای ورود به اکانت استفاده کنید و این کد ها مانند گارد، انقضای زمانی ندارند. به همین دلیل است که ما به کاربران پیشنهاد می کنیم که از گارد موبایل استفاده کنند، زیرا علاوه بر امنیت بیشتر و فعالیت در مارکت، می توانند به راحتی سفارشات خود را ثبت کنند و دیگر منتظر نباشند تا فروشنده آنلاین شود و برای او گارد ارسال کنند. در ادامه آموزش دریافت این کد ها رو توضیح داده ایم. 

آموزش نوع اول، برای کاربرانی که گارد موبایل آنها فعال است
(در صورتی که گارد موبایل فعال نیست و یا اطلاعاتی درباره گارد موبایل ندارید، آموزش نوع دوم را دنبال کنید)

کافی است از طریق برنامه استیم، این مسیر Account Details > Manage Steam Guard Codes > Get Back Up Codes را دنبال کنید. سپس پس از وارد کردن کد تایید ارسال شده به موبایل شما، 30 کد به شما داده میشود؛ آنها را در جایی مطمئن (مانند تلگرام) ذخیره کنید. برای هر خرید از وبسایت آنلاین جی نت، شما نیازمند 2 کد هستید. کد ها محدودیت زمانی برای استفاده ندارند، اما یک مصرف هستند. پس لطفا فقط از کدهایی که مطمئن هستید استفاده نشده است استفاده کنید. پس از اتمام 30 کد، دوباره مراحل را انجام داده و کد های جدید دریافت کنید. دقت کنید با ساخت کد های جدید، 30 کد قبلی اعتبار خود را از دست می دهند، حتی اگه استفاده نشده باشند.
آموزش نوع دوم، برای کاربرانی که گارد موبایل آنها فعال نیست
(دقت داشته باشید همانطور که از اسم مشخص است، این گارد بر روی موبایل (اندروید یا آی او اس) شما فعال می شود. پس اگر موبایل ندارید و یا موبایل شما در دسترس نیست، قبل از اقدام به خرید، گارد استیم خود را خاموش کنید و یا مطمئن شوید که خاموش است)

ابتدا باید استیم گارد موبایل خود را فعال کنید. نرم افزار استیم را بر روی موبایل خود دانلود و نصب کنید:
لینک دانلود مستقیم برای اندروید
لینک دانلود از گوگل پلی
لینک دانلود از اپل استور
سپس به اکانت خود وارد شوید. از منوی سمت چپ برنامه، گزینه اول (Steam Guard) را انتخاب کنید. سپس این مسیر را دنبال کنید:
Settings > Get Steam Guard Codes On My Phone > Next
در این قسمت، اگر شماره موبایل خود را در قبلا اکانت خود اد نکرده اید، در صفحه باز شده باید شماره موبایل همان دستگاه خود را وارد کرده و سپس کد تایید پیامک شده را وارد کنید تا شماره شما در برنامه ذخیره شود.
سپس در صفحه بعدی، کدی در باکسی قرمز رنگ نمایش داده می شود (Recovery code). این کد را در جایی مطمئن (مانند تلگرام) ذخیره کنید. این کد بسیار مهم است، اگر مشکلی برای گوشی شما پیش بیاید، فقط توسط این کد قادر به بازگرداندن استیم گارد خود هستید. ریکاوری کد، بک آپ کد شما نیست!
تبریک، استیم گارد موبایل شما فعال شده است. حال با توجه به آموزش نوع اول، بک آپ کد ها را بدست آورید و در خرید های خود استفاده کنید.

درصورت نیاز به خرید گیفت کارت استیم |خرید steam  با بهترین قیمت پیشنهاد ما گیفت مکس با نرخ های عالی میباشد ، بدون واسطه  و مستقیم از پخش کننده گیفت کارت خریداری نمائید .