×
آموزش انتقال دیتا به PS4 با کمک نرم افزار PSX Download Helper

تاریخ انتشار :

اشتـــراک گـــذاری مطلب

آموزش انتقال دیتا به PS4 با کمک نرم افزار PSX Download Helper

با توجه به اینکه بسیاری از ما به اینترنت‌های مناسب برای کنسول‌های بازی دسترسی نداریم و اگر هم داشته باشیم با مشکل کندی سرعت دانلود آپدیت بازی‌ها در کنسول پلی استیشن ۴ مواجه هستیم، در این مقاله با عنوان آموزش انتقال دیتا به PS4 قصد داریم تا راهکاری بسیار مفید به شما عزیزان آموزش دهیم تا از ریق آن بتوانید بازی‌های نصب شده بر روی کنسول خودتون رو با سرعت بالاتر و همچنین راحت‌تر بروزرسانی کنید، همچنین مطمئنا اطراف شما دوستان و نزدیکانی نیز هستند که از کنسول پلی استیشن ۴ برای لذت بازی استفاده می‌کنند و با این مشکل مواجه هستند، اما شما از طریق این روش می‌توانید بروزرسانی بازی‌های نصب شده بر روی کنسول این عزیزان را نیز انجام دهید، بنابراین در گیفت مکس  سایت تخصصی خرید گیفت کارت پلی استیشن ، خرید گیفت کارت psn با آموزش انتقال دیتا به PS4 همراه باشید تا نشان دهیم که چطور انتقال دیتا  از طریق کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ خود و با استفاده از نرم افزار PSX Download Helper به PS4 را به راحتی می‌توانید انجام دهید.

قدم اول برای بروزرسانی یا آپدیت بازی‌های نصب شده بر روی پلی استیشن ۴ خود از طریق نرم افزار PSX Download Helper این است که نرم افزار را  دانلود کنید.

در قدم بعدی نیاز به یک مودم اینترنت (ADSL، TD-LTE، WIMAX) برای اتصال دستگاه پلی استیشن ۴ خود به اینترنت دارید همچنین در کنار دستگاه کنسول نیاز به یک کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ است.

برای درک بهتر از روند انتقال دیتا به PS4 ، باید به شما همراهان گیم پاس توضیح بدهیم که تمام بازی‌هایی که شما بر روی کنسول خود نصب می‌کنید هنگام آپدیت، فایل‌هایی را از سرورهای شرکت سونی برای بروزرسانی، دانلود می‌کنند و پس از اتمام دانلود، شروع به نصب آن‌ها بر روی کنسول و جایگزینی فایل‌های بروزرسانی ورژن جدید با فایل‌های بروزرسانی ورژن قبلی بازی می‌کنند. این فایل‌ها را به دو روش می‌توان از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی به کنسول بازی منتقل کرد و برزورسانی بازی‌‌های مورد نظر را انجام داد که در ادامه مقاله آموزش انتقال دیتا به PS4 به این دو روش اشاره خواهیم کرد اما قبل از آن به این نکته دقت داشته باشید که وقتی بروزرسانی جدید بازی در دسترس برای دانلود بر روی کنسول شما قرار می‌گیرد دارای ورژن‌های مختلفی است، به طور مثال بازی فیفایی که بر روی کنسول شما است، اگر بروزرسانی جدید آن در دسترس قرار گیرد، در قسمت مرکز پیام‌های دستگاه کنسول پلی استیشن ۴ یا (Notification Center) و قسمت دانلود (Downloads) نمایش داده خواهد شد و بر روی خط دانلود بازی فیفای شما شماره این ورژن بروزرسانی نوشته می‌شود، به طور مثال ۱٫۰۹ ، که نکته حائز اهمیت و مهم در هنگام دریافت و انتقال فایل آپدیت ورژن بروزرسانی بازی می‌باشد. در ادامه به توضیح روش‌های دریافت فایل‌های آپدیت بازی‌های پلی استیشن می پردازیم و سپس طریقه انتقال آن را توضیح خواهیم داد.

روش اول: دانلود فایل‌های بروزرسانی از طریق وب سایت‌های ارائه دهنده

در روش اول انتقال دیتا به PS4 شما می‌توانید فایل‌ها یا دیتای بروزرسانی بازی مورد نظر خود را از سایت‌های معروف ایرانی، جستجو کرده و دانلود کنید. به طور مثال شما به دنبال فایل یا دیتای بروزرسانی ورژن ۱٫۰۹ بازی فیفا هستید بنابراین به یکی از این سایت‌های عنوان شده مراجعه کرده و دانلود را از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود انجام می‌دهید. یکی از نقاط ضعف این روش برای دانلود دیتای یا فایل آپدیت بازی‌ها این است که معمولا سایت‌ها در زودترین حالت تقریبا یک الی دو روز دیرتر از عرضه آپدیت بازی‌ها توسط کنسول شما آن‌ها را برای دانلود قرار می‌دهند و اگر شما برای بازی کردن به صورت آنلاین عجله داشته باشید این موضوع می‌تواند یک نکته منفی برای شما محسوب شود اما نگران نباشید چون در روش دوم که برای شما در ادامه ذکر خواهیم کرد می‌توانید خود شما نیز آدرس دانلود فایل‌های بروزرسانی را بدست آورده و از طریق نرم افزار مدیریت دانلود کامپیوتر یا لپ تاپ مانند Internet Download Manager با سرعت بالا به دانلود فایل‌ها و دیتای آپدیت بازی بپردازید و سپس به کنسول خود منتقل کرده و بازی کنید.

نکته حائز اهمیت و بسیار مهم دیگر در مبحث انتقال دیتا به PS4  این است که هنگام دانلود فایل یا دیتای بروزرسانی بازی‌های کنسول شما از سایت‌های مرجع، بحث ریجن بازی‌های شما بر روی کنسول مطرح می‌باشد. اگر بازی‌ها را به صورت دیسک تهیه و بر روی کنسول خود نصب کردید، با دقت کردن به پشت کاور یا قاب دیسک بازی، متوجه می‌شوید ریجن (Reagion) بازی تهیه شده چه عددی است، چرا که در پشت قاب این گزینه نوشته شده است. اما اگر بازی را به صورت دیجیتال بر روی اکانت خود تهیه کردید دقت داشته باشید که هنگام ساخت اکانت، کشور اکانت خود را کجا قرار داده‌اید. کشور آمریکا ریجن ۱، کشورهای اروپایی ریجن ۲ و ژاپن ریجن ۳ می‌باشد. پس شما نیز باید نسبت به ریجن بازی دیتا یا فایل بروزرسانی، همان ریجن را از سایت‌ها ذکر شده دانلود کنید.

روش دوم: بدست آوردن لینک دانلود دیتا یا فایل‌های بروزرسانی از طریق نرم افزار PSX Download Helper

در مبحث آموزش انتقال دیتا به PS4، شما می‌بایست لینک دانلود دیتا یا فایل بروزرسانی بازی‌‌های مورد نظر خود را از طریق نرم افزار PSX Download Helper بدست آورده و سپس با کپی کردن آدرس این لینک‌ها در داخل نرم افزارهای مدیریت دانلود کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی خود، دانلود آن‌ها را انجام داده و سپس دوباره از طریق نرم افزار PSX Download Helper این فایل ها را به کنسول پلی استیشن ۴ خود منتقل نمائید. لازم به ذکر است حجم اینترنت شما فقط و فقط هنگام دانلود فایل مصرف شده و هنگام انتقال فایل‌ها شما در واقع از طریق یک شبکه خانگی و بدون مصرف اینترنت آپدیت یا بروزرسانی مورد نظر خود را انجام می‌دهید.

برای شروع به نکاتی اشاره می‌کنیم که رعایت آنها در مبحث انتقال دیتا به PS4 ضروری و مهم می‌باشد. شما باید کامپیوتر و کنسول خود را به یک مودم اینترنت اتصال دهید (این اتصال می‌تواند هم از طریق بی‌‍سیم یا Wireless و هم از طریق کابل شبکه یا LAN برقرار شود)، اما نکته اینجاست که انتقال فایل از طریق کابل با سرعت بالاتری نسبت به شبکه وای فای انجام می‌شود.

مرحله اول، نرم افزار PSX Download Helper را اجرا نمائید.(دقت کنید برای بر نخوردن با مشکلات دسترسی، در داخل پوشه نرم افزار بر روی فایل PSXDownloadHelper.exe کلیک راست کرده و به صورت Run as Administrator اجرا نمائید). توجه داشته باشید اگر برای اولین بار است که نرم افزار را بر روی سیستم خود اجرا می‌کنید، زبان نرم افزار بر روی چینی است پس به ترتیب مراحل زیر که در عکس و به صورت تصویری هم برای شما آورده ایم، انجام دهید تا زبان نرم افزار را به انگلیسی تغییر داده و ادامه مراحل را برای بدست آوردن لینک دانلود اجرا نمائید.

بر روی فایل مشخص شده کلیک راست کرده و سپس طبق مرحله دوم بر روی گزینه Run as Administrator کلیک کنید.

پس از باز شدن نرم افزار PSX Download Helper بر روی گزینه مشخص شده کلیک کنید.

محیط PSX Download Helper

در پنجره باز شده طبق تصویر پائین بر روی تب مشخص شده کلیک کنید.

محیط PSX Download Helper

سپس طبق تصویر پائین در مرحله اول بر روی منو شناور کلیک کرده و در مرحله بعد بر روی گزینه زبان انگلیسی کلیک کنید. مرحله سوم در تصویر بالا در واقع گزینه Apply می‌باشد.

محیط PSX Download Helper

دقت داشته باشید پس از انجام مراحل بالا حتما باید نرم افزار PSX Download Helper را بسته و دوباره اجرا نمائید تا زبان نرم افزار به انگلیسی تغییر پیدا کند.

خوب حالا قبل از اجرای دوباره نرم افزار PSX Download Helper میریم به سراغ کنسول پلی استیشن ۴ و وارد منوی تنظیمات بخش شبکه (Network) می‌شویم و کنسول خود را یا از طریق بی‌سیم (Wireless) یا از طریق کابل شبکه (LAN) به مودم اینترنتی اتصال می‌دهیم که کامپیوتر یا لپ تاپی که بر روی آن نرم افزار PSX Download Helper قراره اجرا بشه ، به همان مودم متصل باشد، به طوری که اینترنت به طور مستقیم و بدون هیچ Proxy بر روی کنسول برقرار باشد.

  آموزش اتصال دسته پلی استیشن 4 به گوشی‌های اندرویدی

حالا میریم سر وقت نرم افزار PSX Download Helper و به شیوه‌ای که در بخش قبلی مقاله آموزش انتقال دیتا به PS4 گفتیم، نرم افزار را اجرا می‌کنیم. وقتی نرم افزار را اجرا می‌کنیم، در صفحه اصلی در قسمتی که در عکس مشخص شده، از نکاتی که بسیار حائز اهمیت است، آی پی آدرسی (IP Address) است که بر روی سیستم کامپیوتر شما از سمت مودم تنظیم شده است، معمولا در مودم‌های خانگی این ادرس آی پی (IP Address) برابر با ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫x (منظور از x ممکن است هر عددی از بین ۱ تا ۲۵۴ باشد) در این قسمت به نمایش در می‌آید اگر این قسمت بر روی عددی دیگر بود از منوی شناور، آی پی آدرس مورد نظر را انتخاب نمائید و آن را به خاطر بسپارید زیرا نیاز است که در تنظیماتی که در ادامه بر روی کنسول انجام خواهیم داد، آدرس آی پی سیستم خود یا نرم افزار PSX Download Helper را آنجا وارد نمائید. همچنین دقت داشته باشید همانند شکل زیر در کنار قسمت آی پی آدرس (IP Address) عددی به عنوان پورت (Port) ارتباط بین کامپیوتر و کنسول مشخص شده است که معمولا می‌توانید این عدد را بر روی ۸۰۸۰ یا ۹۰۹۰ قرار دهید و سپس بر روی گزینه استارت (Start) کلیک نمائید تا وارد بخش اصلی نرم افزار شوید.

محیط PSX Download Helper

در این قسمت شما می‌بایست همانند تصویر زیر در مرحله اول، تیک گزینه Auto Find ReplaceFile را بردارید. این گزینه برای زمانی مناسب است که شما تمامی فایل‌های دیتای بروزرسانی بازی را دانلود کرده و در کامپیوتر خود ذخیره کردید و حالا می‌خواهید آنها را از طریق نرم افزار PSX Download Helper به کنسول پلی استیشن ۴ خود انتقال دهید که با زدن این تیک به نرم افزار دستور این را می‌دهید که مسیر فایل‌ها را به صورت اتوماتیک برای دانلود به کنسول معرفی کند. بعد از برداشتن تیک مورد نظر به تب Log در نرم افزار بازگردید.

محیط PSX Download Helper

حالا در کنسول پلی استیشن ۴ خود قطعا بازی را دارید که نیاز به بروزرسانی دارد که در قسمت مرکز پیام‌ها یا Notification Center کنسول و در قسمت دانلودها (Downloads) بروزرسانی در حال انجام نبود می‌توانید بر روی بازی که مطمئن هستید که دارای بروزرسانی می‌باشد دکمه Option دسته خود را فشار داده و سپس گزینه Check For Update را انتخاب کنید تا سیستم به بررسی اینکه آیا بروزرسانی جدیدی برای بازی مورد نظر وجود دارد یا خیر بپردازد و در صورت وجود بروزرسانی به صورت نوتیفیکیشن یا پیام به شما اعلام کرده که شما هم سپس با رفتن به منو یا فهرست بالایی کنسول خود و وارد شدن در قسمت Notification سپس Downloads می‌توانید روند دانلود را مشاهده کنید. شما باید وقتی مقداری از دانلود بازی مورد نظر به میزان ۱ مگابایت و یا بیشتر گذشت، دانلود را متوقف یا Pause کنید تا بعد از تصاویر راهنما به ادامه روند انتقال دیتا به PS4 از طریق نرم افزار PSX Download Helper و کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ به کنسول پلی استیشن ۴ بپردازیم. ما در تصاویر زیر بازی PES 2019 را در نظر گرفتیم تا مراحل ذکر شده در بالا را به صورت قدم به قدم به شما نشان دهیم.

محیط PSX Download Helper

محیط PSX Download Helper

PSX-Download-Helper-Check-Update-on-Ps4-03

خوب حالا برای اینکه بتوانید لینک آپدیت بازی مورد نظر را بدست آورید به منوی تنظیمات کنسول رفته و وارد منوی شبکه (Network) شوید.

در اینجا گزینه Setup Internet Connection را انتخاب می‌کنید و بسته به اینکه کنسول خود را به چه صورتی به مودم اینترنت خود متصل کردید (بی‌سیم Wireless یا کابل شبکه LAN) گزینه مورد نظر را انتخاب می‌کنید. در اینجا ما فرض را بر این می‌گذاریم که شما با کابل شبکه، کنسول پلی استیشن خود را به دستگاه متصل کردید در نتیجه وارد گزینه Use a LAN Cable می‌شویم، در مرحله بعد وارد گزینه Custom می‌شویم، در این مرحله یعنی IP Address Setting گزینه Automatic را انتخاب می‌کنیم، در مرحله بعد یعنی DHCP HOST Name گزینه Do Not Specify را انتخاب می‌کنیم، در مرحله بعد یعنی DNS Setting نیز گزینه Automatic انتخاب می‌شود، در مرحله بعد که به نام MTU Settings هست باز هم گزینه Automatic را انتخاب می‌کنیم و اما در این مرحله یعنی Proxy Server گزینه Use را انتخاب کنید. در این مرحله که بسیار مهم است در قسمت Address باید شما آدرس آی پی کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی خود را وارد کنید که در مراحل قبل هم هنگام اجرا نرم افزار PSX Download Helper به این نکته اشاره کردیم که آی پی آدرس که در این نرم افزار نمایش داده می‌شود را به خاطر بسپارید. ما در اینجا آی پی آدرس سیستم خود یعنی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۰۶ را وارد قسمت Address در کنسول می‌کنیم و پورت را همانند پورت نرم افزار PSX Download Helper بر روی ۸۰۸۰ قرار می‌دهیم و در انتها گزینه Next را انتخاب می‌کنیم. (دقت کنید که بعد از انتخاب گزینه Next گزینه Test Internet Connection نمایش داده خواهد شد که شما به هیچ عنوان نباید این گزینه را انتخاب کنید و با فشردن دکمه دایره به عقب برگردید).

سپس به منوی اصلی رفته و وارد منوی Notification و بعد Downloads شوید.

PSX-Download-Helper-Check-Update-on-Ps4-03

PSX-Download-Helper-set-Porxy-on-PS4-02

سپس در لیست بازی‌هایی که در حال آپدیت هستند بر روی بازی مورد نظر رفته و گزینه Start را بزنید. توجه داشته باشید نرم افزار PSX Download Helper بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ شخصیتان باز بوده و در تب Log قرار داده شده باشد. بعد از استارت کردن دانلود در قسمت لاگ نرم افزار، گزینه‌هایی همانند شکل شماره ۳ در تصاویر زیر برای شما نمایان خواهد شد تا زمانی که بازی در کنسول پلی استیشن ۴ شما شروع به دریافت دیتا نکرده است منتظر بمانید و به محض اینکه حجم دانلود بروزرسانی بازی شروع به زیاد شدن کرد، دانلود را متوقف کرده و به سراغ کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی بروید تا ادامه کار را طبق آموزش ما انجام دهید.

PSX-Download-Helper-Game-Log-01

PSX-Download-Helper-Game-Log-02

PSX-Download-Helper-Game-Log-03

PSX-Download-Helper-Game-Log-04

PSX-Download-Helper-Game-Log-05

حالا شما باید به سراغ نرم افزار PSX Download Helper رفته و از لیستی که در تب لاگ شما باز شده است با اسکرول کردن ماوس (Mouse) به سمت بالا بر روی اولین لاگ همانند شکل زیر روی گزینه کپی Copy کلیک کنید. برای درک بهتر شما عزیزان این لاگ‌ها در واقع همان لینک‌های دانلود بروزرسانی بازی مورد نظر شما هستند. لاگ اول معمولا دلتا پکیج (Delta Package) فایل‌های بروزرسانی می‌باشد و حجم آنها پائین بوده.

PSX-Download-Helper-Copy-File-Address-Delta-Package

سپس به نرم افزار مدیریت دانلود کامپیوتر خود رفته (ما در این مثال از نرم افزار Internet Download Manager استفاده می‌کنیم) و لینک کپی شده در حافظه دستگاه خود را برای دانلود در نرم افزار Paste می‌کنید.

PSX-Download-Helper-Paste-File-Address-to-IDM-01

PSX-Download-Helper-Paste-File-Address-to-IDM-02

 

دوباره به سراغ نرم افزار PSX Download Helper میرویم و این کار را با لینک یا لاگ دوم در این نرم افزار انجام می‌دهیم. اما این بار با حجم بالاتری نسبت به لینک قبلی در نرم افزار مدیریت دانلود مواجه خواهیم شد زیرا این لینک، دیتای اصلی بروزرسانی بازی‌ها بوده در نتیجه حجم بالاتری را در بر میگیرد.

در ادامه مبحث انتقال دیتا به PS4 به نکته مهمی دقت بفرمائید که اگر بروزرسانی بازی مورد نظر شما حجمی پائین‌تر از ۴ گیگابایت داشته باشد، شما در اولین لینکی که از نرم افزار PSX Download Helper خارج و وارد نرم افزار مدیریت دانلود خود می‌کنید، متوجه می‌شوید حجم فایل دانلود زیر ۴ گیگابایت است و کار تمام است و بعد از دانلود فایل میتوانید فایل دلتا پکیج (Delta Package) و فایل اصلی را به کنسول منتقل کنید که این مرحله در ادامه مطلب توضیح داده خواهد شد. به طور مثال اگر بروزرسانی بازی مثل Call of Duty Black Ops 4 رو در نظر بگیریم تقریبا برابر با ۴۰ گیگابایت است که نرم افزار PSX این مقدار را به لینک های جداگانه که هر کدام با حجم ۴ گیگابایت است تقسیم بندی می‌کند یعنی شما ۱۰ لینک یا ۱۰ فایل ۴ گیگابایتی باید دانلود کرده و همراه فایل دلتا پکیج (Delta Package) به کنسول منتقل نمائید.

PSX-Download-Helper-Paste-File-Address-to-IDM-04

PSX-Download-Helper-Paste-File-Address-to-IDM-03

 

در مثال بالا چون بازی ما PES 2019 می‌باشد و آپدیت آن کمتر از ۴ گیگابایت است، در یک فایل بروزرسانی انجام می‌شود اما اگر بازی شما بروزرسانی بالاتر از ۴ گیگابایت داشت می‌بایست طبق مراحل گفته شده در پائین ادامه لینک ها را برای دانلود قرار دهید. تنها یک نکته وجود دارد که شما اولین لاگ یا لینک همانطور که گفته شد برای دلتا پکیج بروزرسانی می‌باشد و دومین لاگ یا لینک برای اولین لینک اصلی بروزرسانی می‌باشد، شما دیگر با نرم افزار PSX Download Helper برای گرفتن لینک هیچ کاری نداشته و فقط لینک کپی شده اصلی را دوباره در نرم افزار مدیریت دانلود خود وارد کرده اما می‌بایست تغییری داده تا پارت یا قسمت‌های بعدی لینک‌ها را برای دانلود در صف دانلود خود قرار دهید. پس به مثال زیر در عکس توجه کنید ما در این مثال به سراغ آپدیت بازی GTA V می‌رویم که ورژن بروزرسانی آن ۱٫۳۰ و حجم دانلود بروزرسانی ۲۴٫۵ گیگابایت می‌باشد، طبق مطالب گفته شده آپدیت GTA V باید به ۶ پارت ۴ گیگابایتی تقسیم شود که با علاوه پارت دلتا پک ۷ پارت باید بر روی کامپیوتر شما دانلود شود. بنابراین کل مراحل بالا را طی کرده تا به مرحله ای برسید که لاگ ها در نرم افزار PSX Download Helper ایجاد شود.

PSX-Download-Helper-Paste-File-Address-to-IDM-11

همانطور که در تصاویر بالا مشخص است ما اولین لینک که در واقع لینک دیتا پک بروزرسانی است برای دانلود قرار دادیم. همانطور که در تصویر دوم مشخص کردیم در انتهای لینک که مربوط به دیتا پک است با حرف DP مشخص شده است و در تصویر سوم به حجم فایل اشاره کردیم که معادل ۹۵ مگابایت است.

PSX-Download-Helper-Paste-File-Address-to-IDM-12

PSX-Download-Helper-Paste-File-Address-to-IDM-13

در تصویر بالا می‌بینید، با اینکه حجم بروزرسانی ۲۴ گیگابایت است اما ما یک پارت ۴ گیگابایتی داریم، اما بدست آوردن بقیه پارت ها بدین صورت است که شما همین لینکی که در این قسمت کپی کرده‌اید و در حافظه کوتاه مدت دستگاه شما است را وارد نرم افزار مدیریت دانلود خود میکنید اما آن را به صف دانلود اضافه نمی‌کنید و تغییری کوچک همانند تصاویر زیر در لینک می‌دهید تا ما بقی پارت‌ها را بتوانید به دست آورید. این تغییر بدین صورت است که وقتی لینک را در نرم افزار مدیریت دانلود خود PASTE می‌کنید در لینک کپی شده به دنبال نام بازی گشته و در انتهای آن عدد ۰ را به ترتیب با هر بار PASTE کردن یک عدد افزایش می دهید و هر بار یک پارت ۴ گیگابایتی را برای دانلود به شما نمایش می‌دهد، این کار را تا زمانی ادامه می‌دهید که پارت های ۴ گیگابایتی به اتمام رسیده و در انتها یک پارت با حجم پائین تر از ۴ گیگابایت به شما نمایش داده خواهد شد. در این مثال ما ۶ پارت ۴ گیگابایتی و ۱ پارت ۵۰۰ مگابایتی برای دانلود خواهیم داشت. برای این که مطمئن شوید پارت دیگری وجود ندارد عدد لینک را وقتی تغییر داده به طور مثال از ۰ که پارت اول است شروع شده و تا ۶ می‌رود اگر عدد ۷ را زده و بر روی تایید کلیک کنید دیگر حجمی برای دانلود وجود نخواهد داشت و لینک نا معتبر است. حالا پس از انجام مراحل بالا و دانلود کامل تمامی لینک‌های مورد نظر شما می‌بایست اقدام به انتقال فایل‌های بروزرسانی مورد نظر به کنسول پلی استیشن خود از طریق نرم افزار PSX Download Helper کنید که مراحل انتقال را در ادامه برای شما خواهیم گفت.

انتقال دیتای بازی‌های پلی استیشن از PS4 به کامپیوتر توسط نرم افزار PSX Download Helper

خوب شما برای انتقال دیتا به PS4 از کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی خود، می‌بایست در درجه اول نرم افزار PSX Download Helper را باز نموده و طبق عکس‌های زیر، مرحله اول وارد تب Setting شوید، در مرحله دوم تیک گزینه Auto Find Replacefile را بزنید و در مرحله سوم روی گیزنه Folder کلیک کرده و مسیر فایل‌های آپدیت مورد نظر را به نرم افزار بدهید و در پایان بر روی Apply کلیک کنید.

توجه داشته باشید که فایل‌های آپدیت می‌بایست درون یک پوشه یا Folder قرار داشته باشند و همچنین اگر شما نیاز به نصب دیتای اصلی بازی‌ای هم دارید می‌بایست فایل دیتای اصلی بازی همراه با فایل‌های آخرین آپدیت آن بازی کنار هم داخل یک پوشه یا Folder باشند تا این انتقال به درستی و بدون هیچ خطایی صورت گیرد.

PSX-Download-Helper-Transfer-File-to-ps4-01

حال شما می‌بایست به کنسول پلی استیشن خود رفته و در منوی Setting وارد بخش Network شده و طبق آموزش در بخش‌های قبلی به ترتیب زیر پیش بروید:

Setup Internet Connection را انتخاب می‌کنید و بسته به اینکه کنسول خود را به چه صورتی به مودم اینترنت خود متصل کردید (بی‌سیم Wireless یا کابل شبکه LAN) گزینه مورد نظر را انتخاب می‌کنید. در اینجا ما فرض را بر این می‌گذاریم که شما با کابل شبکه، کنسول پلی استیشن خود را به دستگاه متصل کردید در نتیجه وارد گزینه Use a LAN Cable می‌شویم، در مرحله بعد که مرحله حائز اهمیت این قسمت می‌باشد وارد گزینه Custom می‌شویم، در این مرحله یعنی IP Address Setting گزینه Automatic را انتخاب می‌کنیم، در مرحله بعد یعنی DHCP HOST Name گزینه Do Not Specify را انتخاب می‌کنیم، در مرحله بعد یعنی DNS Setting نیز گزینه Automatic انتخاب می‌شود، در مرحله بعد که به نام MTU Settings هست، باز هم گزینه Automatic را انتخاب می‌کنیم و اما در این مرحله یعنی Proxy Server گزینه Use را انتخاب کنید. در این مرحله که بسیار مهم است در قسمت Address باید شما آدرس آی پی کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی خود را وارد کنید که در مراحل قبل هم هنگام اجرا نرم افزار PSX Download Helper به این نکته اشاره کردیم که آی پی آدرس که در این نرم افزار نمایش داده می‌شود را به خاطر بسپارید. ما در اینجا آی پی آدرس سیستم خود یعنی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۰۶ را وارد قسمت Address در کنسول می‌کنیم و پورت را همانند پورت نرم افزار PSX Download Helper بر روی ۸۰۸۰ قرار می‌دهیم و در انتها گزینه Next را انتخاب می‌کنیم. (دقت کنید که بعد از انتخاب گزینه Next گزینه Test Internet Connection نمایش داده خواهد شد که شما به هیچ عنوان نباید این گزینه را انتخاب کنید و با فشردن دکمه دایره به عقب برگردید).

حال پس از انجام این مراحل، مطمئن شوید که نرم افزار PSX Download Helper هنوز در کامپیوتر باز می‌باشد، بر روی دانلود آپدیت بازی مورد نظر رفته و شروع دانلود را به کنسول خود دستور دهید، حال وقتی دانلود مورد نظر شروع خواهد شد متوجه می‌شوید که سرعت دانلود بسیار زیاد می‌باشد. لازم به ذکر است که اگر بر روی بستر Wireless ، این انتقال دیتا صورت گیرد سرعت با توجه به نوع وایرلس اتصالی دستگاه پلی استیشن و کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی بین ۳ الی ۵ مگابایت بر ثانیه و اگر مثل ما از طریق کابل شبکه این دو را به مودم متصل نموده‌اید سرعت بین ۱۰ الی ۲۰ مگابایت بر ثانیه خواهد بود.

خوب حالا شما موفق به فراگریری انتقال دیتا از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی به کنسول پلی استیشن شده‌اید و از این آموزش برای انتقال دیتا برای دستگاه کنسول بازی دوستان و نزدیکان خود نیز استفاده کنید. امیدواریم این آموزش مورد استفاده شما قرار گیرد و بتوانید با سرعت بیشتری بازی‌های خود را آپدیت و یا بر روی کنسول نصب نمائید.

مقالات مرتبط
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡

بتازگی باتوجه به سیاستهای گوگل پلی در زمینه احراز هویت کاربران و کسانی که اقدام به ریدیم و شارژ اکانت خود با گیفت کارتهای گوگل پلی میکنند تدابیر سخت گیرانه تری رو اعمال میکند در این آموزش بسیار کاربردی و ضروری با گیفت مکس سایت تخصصی خرید گیفت کارت گوگل پلی همراه باشید. ربات های […]

آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس
آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس

اگر کنسول ایکس باکس وان را در اختیار دارید و می‌خواهید بازی‌های مختلف را به صورت قانونی خریداری کنید، باید از دو روش خرید بازی‌ها به صورت فیزیکی یا خرید آن‌ها به صورت دیجیتالی استفاده کنید. در این میان، خرید دیجیتالی بازی‌ها مستلزم شارژ اکانت ایکس باکس وان با استفاده از گیفت کارت ایکس باکس […]

آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend
آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend

گیفت کارت Apex Legends چیست و چه کاربردی دارد ! برای معرفی گیفت کارت Apex Legends لازم است با این بازی آشنایی داشته باشید. این محصول یک بازی آنلاین رایگان اول شخص در ژانر تیراندازی و جنگی است که در سال 2019 رونمایی شد. ماجرای بازی شامل رقابت 20 گروه سه نفره یا 30 گروه دو نفره […]

هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید
هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید

سایت Twitch (توییچ) چیست ؟ این سوالی است که گیمرهای تازه کار از خود می‌پرسند. توییچ در واقع یک سایت پخش زنده‌ (streaming) است که کاربران امکان کسب درآمد دلاری خود در این سایت داشته باشند. اگر شما استعداد و توانایی بالایی در گیمینگ (gaming) دارید، این سایت مکان مناسبی است تا بتوانید با نشان دادن توانایی و ترفند‌های […]

⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country  در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡
⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡

بتازگی باتوجه به حساسیت بسیار بالای گوگل به نوع اکانت  گوگل استفاده شده در پنل کاربری  حساسیت یا سیستم احراز هویت سخت گیرانه ای را برای درصدی از کاربران مشکوک اعمال کرده که مشکلاتی را برای کاربرای ایرانی ایجاد کرده بنحوی که یا امکان ریدیم یا شارژ گیفت کارت میسر نبوده یا بعد از شارژ […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *