×
چگونه بازی های Xbox 360 را روی Xbox One بازی کنیم؟

تاریخ انتشار :

اشتـــراک گـــذاری مطلب

چگونه بازی های Xbox 360 را روی Xbox One بازی کنیم؟

در ایکس‌باکس وان می‌توانید بازی‌های ایکس‌باکس 360، بازی‌های ایکس‌باکس لایو آرکید و به طور کل هر بازی‌ای که تحت پتلفرم ایکس‌باکس منتشر شده است را به صورت کاملا رایگان تجربه کنید و از پرداخت هزینه اضافی برای خرید دیسک و یا نسخه دیجیتالی آن معاف شوید.

البته این موضوع شاید کمی پیچیده به نظر بیاید که بتوانید به راحتی بازی‌های ایکس‌باکس 360 را در ایکس‌باکس وان گذاشته و آن را تجربه کنید؛ اما کلید این راه داشتن یک اینترنت پرسرعت برای دانلود بروزرسانی هر بازی است که می‌خواهید آن را تجربه کنید.

شایان ذکر است که این ویژگی در باطن تمام مدل‌های کنسول ایکس‌باکس وان، مانند کنسول ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان یکی است. تنها تفاوت در کنسول‌ها میزان فضای موردنیاز برای اجرای این ویژگی است و در مدل کنسول ایکس‌باکس وان ایکس نیز بازی‌ها بهبود گرافیکی شگرفی دارند.

چه بازی‌هایی را می‌توان روی ایکس‌باکس وان تجربه کرد؟

مایکروسافت طی سالیان گذشته بازی‌های زیادی را از ویژگی Backwards Compatibility بهرمند ساخته است و بازی‌های جدیدی نیز قرار است به زودی به این لیست اضافه شوند. حتی بعضی از بازی‌ها برای کنسول ایکس‌باکس وان ایکس به صورت ویژه‌ بهبود یافته‌اند و در رزولوشن و جزئیات آن‌ها تغییرات اساسی صورت گرفته است.

شما می‌توانید بازی‌هایتان را وارد ایکس‌باکس وان کنید و درصورتی که بازی سازگار شده باشد با متنی رو به رو می‌شوید که خواستار دریافت به روزرسانی سازگاری خواهد بود. این بدان معناست که بازی با ایکس‌باکس وان سازگار است. اما اگر به دنبال یک بازی خاص هستید می‌توانید به لیستی که مایکروسافت از بازی‌هایی که از این ویژگی بهره می‌برند منتشر کرده است مراجعه کنید.

آیا بازی‌های Xbox Live Arcade هم می‌توانند از این ویژگی بهره ببرند؟

ایکس‌باکس 360 با دو نوآوری وارد عرصه رقابت شد. یکی از آن‌ها توانایی خرید دیجیتالی بازی‌ها و دیگری بازی‌های ایکس‌باکس لایو آرکید بود. همانطور که حالا به صورت دیجیتالی بازی‌ها را خریداری می‌کنید؛ در آن زمان نیز می‌توانستید بازی‌ها را دیجیتالی خریداری کنید.

در حقیقت، مایکروسافت سابقه تمام بازی‌های دیجیتالی که در ایکس‌باکس 360 قدیمی خود خریداری کرده‌اید را دارد. به همین منظور می‌توانید از طریق سیستم سازگاری بازی‌های قدیمی را که در ایکس‌باکس وان فعال است بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای روی دستگاهتان دانلود کنید و از تجربه‌شان لذت ببرید.

چگونه بازی‌های Xbox 360 و Xbox  را روی Xbox One تجربه کنیم؟

قابلیت Backwards Compatibility روی ایکس‌باکس وان به تقلید وابسته است. این بدان معناست که سخت افزار ایکس‌باکس‌ وان نمی‌تواند نیازهای اجرای یک بازی را تامین کند، به همین خاطر از سیستم دیگری پیروی می‌کند. بدین صورت که مایکروسافت به جای اجرای شبیه ساز توسط دیسک بازی، راه دیگری را پیش گرفته است. در این راه کافیست دیسک را درون دستگاه قرار دهید تا با هشدار دریافت بروزرسانی بازی و به صورت کلی خود بازی که برای ایکس‌باکس وان و مدل‌های آن بهینه شده است؛ رو به رو شوید.

با این کار، دیگر لازم نیست که از دیسک برای اجرا بازی استفاده کنید؛ اما فراموش نکنید که وجود دیسک یک نکته الزامی است که به دلیل مسائل امنیتی باید آن را داشته باشید. مایکروسافت از وجود دیسک، به عنوان یک نکته اطمینانی استفاده کرده است که مطمئن شود شما درگذشته بازی را خریداری کرده‌اید.

اگر در لیستی که می‌توانید با کلیک بر روی این متن آن را مشاهده کنید؛ شاهد حضور بازی موردنظرتان در لیست برای سازگاری با ایکس‌باکس وان هستید؛ می‌توانید ادامه مطلب را بررسی کنید که به صورت مرحله‌ای به این موضوع پرداخته شده است:

دستگاه ایکس‌باکس وان را روشن کنید و مطمئن شوید که داده‌ها به اصطلاح بالا آمده باشند.

بازی ایکس‌باکس 360 یا ایکس‌باکس را وارد دستگاه کنید. (بازی‌‌ها باید اورجینال باشند، از گذاشتن دیسک کپی شده ایکس باکس 360 در ایکس باکس وان خودداری کنید)

اگر بازی از قابلیت سازگاری بهره برده باشد؛ با پیامی مانند پیام بالا رو به رو می‌شوید که در این مرحله باید گزینه Install را انتخاب کنید.

صبر کنید تا فایل دریافت و نصب شود.

پس از اینکه دانلود فایل تمام شد، بازی را برای تجربه اجرا کنید.

اگر دیسک را از دستگاه بیرون آورده باشید، با پیامی مشابه بالا رو به رو خواهید شد. گزینه Close را انتخاب کنید و سپس دیسک را وارد دستگاه کنید.

می‌توانید به هر اندازه‌ای که فضای دستگاهتان به شما امکان می‌دهد، از قابلیت یاد شده برای تجربه بازی‌های ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان استفاده کنید. هر زمان که فضای دستگاهتان به اتمام رسید نیز می‌توانید اقدام به حذف بازی موردنظر کنید و بعدتر آن را دریافت کنید.

 

چگونگی تجربه بازی‌های لایو آرکید و دیجیتالی روی Xbox One:

در کنار بهره بردن از قابلیت Backwards Compatibility برای بازی‌های فیزیکی، می‌توانید بازی‌هایی که به صورت دیجیتالی روی ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس خریداری کرده‌اید را نیز بر روی ایکس‌باکس وان تجربه کنید. به عبارتی دیگر می‌توانید تمام بازی‌های دیجیتالی که روی ایکس‌باکس 360 خریدار کرده‌اید را با قابلیت یاد شده روی‌ ایکس‌باکس وان به صورت رایگان تجربه کنید.

زمانی که بازی را به صورت دیجیتالی روی ایکس‌باکس و ایکس‌باکس لایو آرکید خریداری کرده‌اید، روی حساب ایکس‌باکس لایو خریدتان ثبت می‌شود. به همین خاطر می‌توانید هرزمانی که می‌خواهید، با اتصال حساب ایکس‌باکس لایو موردنظر به ایکس‌باکس وان، بازی‌های ایکس‌باکس 360 را روی آن به صورت رایگان تجربه کنید.

در ادامه به چگونگی اینکار پرداخته می‌شود:

دستگاه ایکس‌باکس وان را روشن کنید و مطمئن شوید که به صورت کامل بروز شده باشد.

گزینه Guide را فشرده و به سراغ My Games & Apps بروید.

به Games > Ready to install بروید.

نکته: اگر بازی موردنظرتان را مشاهده نمی‌کنید، از فیلتر‌های ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس استفاده کنید.

بازی موردنظرتان را برای نصب انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید از گزینهInstall All  برای نصب تمام بازی‌ها استفاده کنید.

همین فرایند را برای نصب تمام بازی‌های قدیمی‌تان روی ایکس‌باکس لایو آرکید و بازی‌های دیجیتالی ایکس‌باکس تکرار کنید.

با تشکر – گیفت مکس

مقالات مرتبط
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡
⚡بررسی ورفع ارور We need more info to redeem your gift card گوگل پلی ⚡

بتازگی باتوجه به سیاستهای گوگل پلی در زمینه احراز هویت کاربران و کسانی که اقدام به ریدیم و شارژ اکانت خود با گیفت کارتهای گوگل پلی میکنند تدابیر سخت گیرانه تری رو اعمال میکند در این آموزش بسیار کاربردی و ضروری با گیفت مکس سایت تخصصی خرید گیفت کارت گوگل پلی همراه باشید. ربات های […]

آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس
آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت ایکس باکس

اگر کنسول ایکس باکس وان را در اختیار دارید و می‌خواهید بازی‌های مختلف را به صورت قانونی خریداری کنید، باید از دو روش خرید بازی‌ها به صورت فیزیکی یا خرید آن‌ها به صورت دیجیتالی استفاده کنید. در این میان، خرید دیجیتالی بازی‌ها مستلزم شارژ اکانت ایکس باکس وان با استفاده از گیفت کارت ایکس باکس […]

آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend
آموزش استفاده و خرید گیفت کارت APEX Legend

گیفت کارت Apex Legends چیست و چه کاربردی دارد ! برای معرفی گیفت کارت Apex Legends لازم است با این بازی آشنایی داشته باشید. این محصول یک بازی آنلاین رایگان اول شخص در ژانر تیراندازی و جنگی است که در سال 2019 رونمایی شد. ماجرای بازی شامل رقابت 20 گروه سه نفره یا 30 گروه دو نفره […]

هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید
هر آنچه در مورد گیفت کارت توییچ Twitch باید بدانید

سایت Twitch (توییچ) چیست ؟ این سوالی است که گیمرهای تازه کار از خود می‌پرسند. توییچ در واقع یک سایت پخش زنده‌ (streaming) است که کاربران امکان کسب درآمد دلاری خود در این سایت داشته باشند. اگر شما استعداد و توانایی بالایی در گیمینگ (gaming) دارید، این سایت مکان مناسبی است تا بتوانید با نشان دادن توانایی و ترفند‌های […]

⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country  در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡
⚡ بررسی ورفع مشکل اررور Gift cards can only be used in the country در اکانت و گیفت کارت گوگل ⚡

بتازگی باتوجه به حساسیت بسیار بالای گوگل به نوع اکانت  گوگل استفاده شده در پنل کاربری  حساسیت یا سیستم احراز هویت سخت گیرانه ای را برای درصدی از کاربران مشکوک اعمال کرده که مشکلاتی را برای کاربرای ایرانی ایجاد کرده بنحوی که یا امکان ریدیم یا شارژ گیفت کارت میسر نبوده یا بعد از شارژ […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *